"O kanser miydi?"

Çeviri:Was it cancer?

April 16, 2014

13 Yorum

Konu önem sırasına göre

UMUTGMEZ

she veya he kullanılması yanlışmıdır

April 16, 2014

Selcen_Ozturk

evet. "was he cancer" diyemeyiz, birinin kanserli olduğunu sormak için "did he have cancer?" demeliyiz


mgvn

am,is , are ın geçmiş zamanda ki hali olan was were den dolayı was it cancer ?denmiş . çünkü bir eylem -fiil cümlesi değil ,oluş cümlesi.


evrcoskun

Burada he yada she olmasi lazim..insana soruluyor.it neden


o1AkifOmerTR

She veya he olmaz mı ??


zeynep01122004

Benim bildiğim Was almancada vardı yanılmıyorum demi


IdilSimay

Was he cancer neden olmuyoooorrr????


IdilSimay

Aciklamalari sonradan okudum .Anladim,sorum gecersiz oldu...


ErKutsal

selcen hanim karistirdiniz mi ?


ufukyayla

Burada "o kanser miydi"? sorusunun uzun halini "o adam/kadın kanser miydi?" değil "o hastalık kanser miydi?" diye düşünmek lazım. Yani soruda bir kişinin kanserli olup olmadığı değil, hastalığın kanser olup olmadığı soruluyor.

Bu sebeple sadece "it" olabilir. he/she olmaz.


Selcen_Ozturk

aslında ikisini de kabul ediyoruz, sadece yukarıda da yazdığım gibi "(bir insan) kanser miydi?" yani onda kanser hastalığı var mıydı diye sormak için asla "was she/he cancer?" diyemeyiz. o zaman "did he have cancer?" demek zoundayız ki bunu da kabul ediyoruz tabii ki


ilknr1

Bu açıklamayı yapmamış olsaydınız her ne kadar cümlede "it" kullanılmış olsa da ben bu sorunun hastalık için değil de bir insan için sorulduğunu zannederdim. Bu da sanırım Türkçesinin eksik ya da yetersiz olmasından kaynaklanıyor. Belki "Onun hastalığı kanser miydi?" gibi bir cümle daha doğru yönlendirir bizi. Sadece bir öneri tabii bu. Açıklama için sağ olun.


Selcen_Ozturk

neyi karıştırdım mı?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.