Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O kanser miydi?"

Çeviri:Was it cancer?

4 yıl önce

13 Yorum


mgvn
mgvn

am,is , are ın geçmiş zamanda ki hali olan was were den dolayı was it cancer ?denmiş . çünkü bir eylem -fiil cümlesi değil ,oluş cümlesi.

4 yıl önce

UMUTGMEZ

she veya he kullanılması yanlışmıdır

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet. "was he cancer" diyemeyiz, birinin kanserli olduğunu sormak için "did he have cancer?" demeliyiz

4 yıl önce

evrcoskun

Burada he yada she olmasi lazim..insana soruluyor.it neden

2 yıl önce

o1AkifOmerTR

She veya he olmaz mı ??

2 yıl önce

zeynep01122004

Benim bildiğim Was almancada vardı yanılmıyorum demi

1 yıl önce

IdilSimay
IdilSimay

Aciklamalari sonradan okudum .Anladim,sorum gecersiz oldu...

1 yıl önce

IdilSimay
IdilSimay

Was he cancer neden olmuyoooorrr????

1 yıl önce

ErKutsal

selcen hanim karistirdiniz mi ?

3 yıl önce

ufukyayla
ufukyayla

Burada "o kanser miydi"? sorusunun uzun halini "o adam/kadın kanser miydi?" değil "o hastalık kanser miydi?" diye düşünmek lazım. Yani soruda bir kişinin kanserli olup olmadığı değil, hastalığın kanser olup olmadığı soruluyor.

Bu sebeple sadece "it" olabilir. he/she olmaz.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aslında ikisini de kabul ediyoruz, sadece yukarıda da yazdığım gibi "(bir insan) kanser miydi?" yani onda kanser hastalığı var mıydı diye sormak için asla "was she/he cancer?" diyemeyiz. o zaman "did he have cancer?" demek zoundayız ki bunu da kabul ediyoruz tabii ki

3 yıl önce

ilknr1
ilknr1

Bu açıklamayı yapmamış olsaydınız her ne kadar cümlede "it" kullanılmış olsa da ben bu sorunun hastalık için değil de bir insan için sorulduğunu zannederdim. Bu da sanırım Türkçesinin eksik ya da yetersiz olmasından kaynaklanıyor. Belki "Onun hastalığı kanser miydi?" gibi bir cümle daha doğru yönlendirir bizi. Sadece bir öneri tabii bu. Açıklama için sağ olun.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

neyi karıştırdım mı?

3 yıl önce