A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A macskák gyűlölik a vizet."

Fordítás:The cats hate water.

4 éve

11 hozzászólás


bence86

Szerintem jó lett volna hogy : The cats hate the water , de nem fogadta el.

4 éve

budai.doc

Ha általában beszélnek egy megszámlálhatatlan dologról, nem kell a névelő.

4 éve

bence86

na így már értem, illetve már van benne logika még meg kell szoknom, köszi :)

4 éve

csordas1

Akkor miárt van a 'cats' előtt a 'The'?

3 éve

budai.doc

Lehet "the" nélkül is, ha a macskákról általában mondunk valamit. Ha tudjuk, hogy mely macskákról beszélünk, például korábban már említettük, akkor van határozott névelő.

3 éve

sazoo

Ha lehet the nélkül az elején, de jó anélkül is, miért nem jó a water előtt is? Ezzel az erővel lehet az is konkrét szomszéd Lukrécia és Szerénke cicu aki az Evian vizet rühelli, de a sörre rácuppanna.

3 éve

szabob74

We do not use the before an uncountable noun with a general meaning. e.g. meat (all meat), water... But we use the before an uncountable noun with a limited meaning e.g. the meat at our supermarket. (A Basic English Grammar...)

3 éve

csordas1

Igy igaz, de jelen esetben általában van szó a macskákról.

3 éve

budai.doc

Igaz, egyetlen mondat esetén az a logikus. Viszont nyelvtani értelemben mindkettő helyes, csupán a helyzet függvénye, hogy melyiket használjuk. Bonyolítja a dolgot, hogy általános értelemben az "a cat" is használható. Ráadásul a DUO nem következetes ez ügyben, hol így, hol úgy használja.

3 éve

jani1972
jani1972

Ugyanigy ervelve a cats ele sem kellene a the....igaz-e...

1 éve

bsumi

Hát, igazából a cats elé sem igen kellene a the... Nem bizonyos macskákról van szó (mondjuk a szomszéd macskái), hanem általában a macskákról, ilyenkor úgy tudom szintén nem kell kitenni a névelőt a többes szám elé...

4 éve