1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Ona i on są rodzeństwem."

"Ona i on są rodzeństwem."

Tłumaczenie:She and he are siblings.

February 22, 2018

8 komentarzy


malgorosci

Dlaczego nie może być: She and he are the siblings


PaweHetman

Czemu nie sibling, jedno rodzeństwo?


UrszulaGos

Kiedy jest sibling a kiedy siblings?


br0d4
Mod

Polskie słowo "rodzeństwo" oznacza dowolna liczbę rodzeństwa - zarówno liczbę mnogą, jak również tylko jedną osobę: http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Rodzenstwo;17117.html

W języku angielskim ten rzeczownik w formie liczby pojedynczej "sibling" oznacza jedną osobę: czyjąś siostrę lub brata, a w formie liczby mnogiej "siblings" oznacza większą liczbę rodzeństwa.


Piotr576837

Dlaczego tu podajecie siblings a w innych zdaniach z rodzeństwem piszecie sibling. Dalej nie łapię


br0d4
Mod

No przecież powyżej tłumaczę - słowo "rodzeństwo" zachowuje się nietypowo tylko w języku polskim. W języku polskim słowo "rodzeństwo" (w odniesieniu do jednej osoby) nie rozróżnia liczby mnogiej od pojedynczej, zatem oznacza zarówno "jedną osobę będącą bratem lub siostrą", jak i "większą liczbę braci i sióstr". "Rodzeństwo" przyjmuje formy liczby mnogiej tylko gdy chodzi o rodzeństwa różnych osób.

W angielskim rzeczownik "siblings" jest zwykłym, regularnym rzeczownikiem; skoro więc mowa o 2 osobach, musi być w liczbie mnogiej "siblings", a nie w pojedynczej.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.