A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nem gyűlölök senkit."

Fordítás:I do not hate anybody.

0
4 éve

8 hozzászólás


BalkaIldi

i nobody hate--nem jó?

0
Válasz4 éve

Nitram.
Nitram.

Igen lehetséges volna, hogy a tárgyat tagadjuk, de a szórended nem jó, az angol szórend SVO (subject-verb-object; alany-ige-tárgy), a te szórended pedig SOV, ilyen nem létezik az angolban. Továbbá ez nem a sztenderd tagadási forma, az a sztenderd ha az igét tagadjuk, de a tárgyat nem. Amit írtál az egy valamivel informálisabb tagadóforma.

Ha nem csak az igét tagadnánk, hanem a tárgyat IS, akkor az angol mondat úgy hangzana, hogy "I do not hate nobody". Ez azonban helytelen, mert az angolban tilos a kettős tagadás (tehát, hogy tagadod az igét, ÉS emellett a tárgyat is, ilyet nem szabad).

Ezért a nobody helyett minden tagadó és kérdő angol mondatban anybody áll. Ez így van a "nothing" (párja az "anything"), a "nowhere" (párja az "anybody") és egyéb ilyen típusú szavakkal is...

Tehát ezek mind helyesek:

  • I did nothing! (a "did" állít, a "nothing" tagad -> nincs kettős tagadás -> helyes)

  • I didn't do anything (a "didn't do" a "did" tagadása, az anything viszont állít -> nincs kettős tagadás)

  • Did I do anything? (kérdésekben sosincs "nothing"; tehát a "did I do nothing" helytelen)

23
Válasz4 éve

BalkaIldi

köszönöm szépen a választ és a magyarázatot :)

0
Válasz4 éve

GergelyMol1

Szintén köszönet :)

0
Válasz4 éve

solyom16

Én is nagyon köszönöm a részletes magyarázatot !

0
Válasz3 éve

fectroll
fectroll

Great job, buddy!

0
Válasz3 éve

timi839

Én is!nagyon hasznos volt!

0
Válasz4 éve

BallaJulia

koszonom. mindig ilyen magyarazatra varok, vartam. Ki is "plakatoltam". Ezt rogton megertem, es rogziti az angyam, mint pl. ne nyulj forro vasolohoz.

0
Válasz2 éve