"Дженни в метро."

Çeviri:Jenny metroda.

February 24, 2018

21 Yorum
Tartışma kilitli.


Majesteleri-Tsar

Rus dilinde yalın olarak " C " harfi olmadığı için bu harfin sesini verebilmek maksadıyla " ДЖ " harfleri birlikte kullanılıyor. Ancak bu örnekte İngilizce ismin yazılışı ile verdiği ses farklı olduğu için rusça karşılığı da o nedenle verdiği sese yönelik bir çeviri yapılmış. Bildiğinizi tahmin ettiğim üzere İngilizce olarak "JENNY" şeklinde yazılan ismin Türkçede verdiği ses karşılığı "Cenni" veya "Cenny" şeklinde telaffuz ediliyor. Bu örnek Rusça öğrenen bir ingiliz için çok yerinde bir telaffuz olabiliyor iken Rusça öğrenen Türkler için yanlış anlamlara sebep olabiliyor. CEM yazmak isteyen bir kişi ile JENNY yazmak isteyen başka bir kişi çıkmaza düşecektir. Çünkü "CEM" yazmak için "Жэм" şeklinde değil; ancak " ДЖЭМ " şeklinde yazmak gerekecek. Bu nedenle verilen örneklerde Türkçe isimler kullanılması önem arz ediyor. Saygılarımla, bilginin ışığıyla aydınlanmak dileğiyle.


ELIF_Ms

Ana dilim rusça ve yazdıklarınız tamamen doğru. İngilizce üzerinden rusça öğretilen programı olduğu gibi türkçeye çevirmişler hata burdan kaynaklı. Baştan savma yapılmış.


zeynep411214

lutfen biri yardimci olabilir mi


zeynep411214

rusca klavye niye yapamiyorum


[aktif olmayan kullanıcı]

    Bunun için telefonun ayarlarından Klavye ye girip dil eklemeyi dene. Olmazsa, Yandex.Keyboard veya Microsoft SwiftKey gibi dil yüklenilebilen uygulamaları dene. O da olmazsa, Play Store a Rusça klavye yaz birini yükle işte.


Saliha106616

    Ayarlardan özelliği açtığını kontrol ettin mi?


S9Z74

    Джении


osmanKolku

    Cevirmde bir çok hata var nesela bana gidye sirk? soriyor bunun karşıliği sirk nerede yazdiğimizfa yanlış oliyor ama orada bir sirk var diyor alakasiz


Fira.21

    Ismi yanliş yazmışsak nolmuş aaa


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Yazım hatası olur


      [aktif olmayan kullanıcı]

        Yaa, ben hızlı söylediği zaman cevaptaki в harfini duyamıyorum. Yavaş söylerkem duyuluyor fakat hızlı söylemdiğindede duyulsaydı keşke.


        [aktif olmayan kullanıcı]

          O v değil в


MehmetAlpY2

          Jenni v metro 'yu kabul etmiyor


Cengiz137813

          Türkçe yazilista kabul etmiyor dogrusu nedir


muhammeden25973

          Дженни в метро


Elnare98615

          Arkadaşlar ben en cok "b' var ya onda kalp itiriyom


AteKaan1

          Jenny bir metroda dedim yanlış dedi Jenny 2 metrodamıki?


osmanKolku

          Sen yanliş soruyorsun bazka türlu çevirim yok


osmanKolku

          Doğrusunu siz söylermisiniz

          Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.