A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Egyszer láttam egy híres színésznőt."

Fordítás:I once saw a famous actress.

0
4 éve

12 hozzászólás


MsMCallas
MsMCallas

Az 'I saw once a famous actress' miért nem jó? Van valami szórend-szabály, amiről nem tudok?

2
Válasz4 éve

BernadettH1

En is igy irtam,engem is erdekelne.

1
Válasz4 éve

brigittacsilla

En is igy irtam. Aztan neztem hogy a helyett an szerepel abban a mondatban.

0
Válasz2 éve

oldschool.flora

A present perfect azert nem jo, mert az 'egyszer' egy konkret multbeli idopontra utal. Viszont en is a mondat vegere tettem a once-ot, nem tudom az nem lehetseges-e? Valaki?

1
Válasz3 éve

tien761

Én is a múltbeli időpontra alapoztam,ezért írtam "once time"-ot, de nem fogadta el.

0
Válasz2 éve

artur.szilagyi

I have seen a famous actress once. ??

0
Válasz4 éve

budai.doc

Lehet, hogy jó. A te változatodat én úgy fordítanám, hogy "Már láttam egyszer egy híres színésznőt."

0
Válasz4 éve

TimarSandor

Engem is érdekelne, hogy miért nem jó a present perfect tense itt. (Talán azért, mert nem volt szoros az ismertség és itt a see, mint "találkozni" jelentéssel bírna?

0
Válasz3 éve

budai.doc

Valószínű a problémát az okozza, hogy az "egyszer" kétértelmű. Jelenthet egy alkalmat és jelentheti, hogy valamikor régebben. Bár az utóbbi jelentés esetén be szokták csempészni a "time" szót. Az időhatározók és más határozók szerepe és mondatbeli helye eltérő, és ez okozhat problémát. A befejezett jelenidő használata feltételezi, hogy a jelenben van valami aktualitása a dolognak, tehát ha időhatározóként tekintünk a "once"-ra, akkor nem indokolt a használata. A másik értelmezés szerint viszont lehet, és akkor azt jelenti, hogy egy alkalommal már láttam híres színésznőt.

0
Válasz2 éve

Cadtamas

Csatlakozom az erdeklodok taborahoz.

0
Válasz3 éve

tien761

one time I had saw a famous actress. Miért nem fogadja el?

0
Válasz2 éve

Sztankay54

Nem értem, hogy miért nincs magyarázat a szórendre .

0
Válasz4 hónapja