1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim sunumum iki saat sonra…

"Benim sunumum iki saat sonra."

Çeviri:My presentation is two hours later.

April 17, 2014

43 Yorum


canerdoan

"in" koyunca "iki saat içinde" demiş olmaz mıyız? "after two hours" dogru mudur


Selcen_Ozturk

iki saat içinde de olur ama genel olarak kastedilen iki saat sonra olması. "after two hours" olmaz, "two hours later" diyebilirsin.


hllsen

İki saat icerisinde denildiginde kastedilen iki saat icerisinde olmasidir (yani maksimum iki saat sonra olmasi). Kisacasi bir suru teknik detaya bakiliyorken, bu teknik detayin atlanmasi hos olmamis. Yani, sanki bu sorunun bir dogru cevabi var.


Duygu447964

Two hours later yazdim yanlis dedi


R.Corleone

hocam after ile later arasındaki fark nedir?


Selcen_Ozturk

kullanim yerleri farkli. after sadece iki olayin iliskisi icin kullanilir. "X is after Y" seklinde.

  • The dinner is after eight
  • The wedding is after Christmas
  • The appointment is after lunch vs

Later'i ya tek basina "daha sonra" anlaminda kullanabilirsin, ya da bir zaman dilimi belirterek onunla beraber

  • I will meet her later (Onunla (daha) sonra bulusacagim)
  • "I will meet her two hours later" (Onunla iki saat sonra bulusacagim) ama "I will meet her two hours after lunch" (Onunla ögle yemeginden iki saat sonra bulusacagim)

R.Corleone

çok teşekkür ederim...


elik866888

O halde sonra kelimesini sormasaydınız.


sibel196384

❤️Later two hours yazdığım için kabul etmedi. Zaman sona gelmeli demek ki


Treatmentt

kastedilen değilde bize Türkçe nasıl çevrildiği önemli


b.tarhan4

Doğru yanıt olarak verilen "My presentation is in two hours." cümlesi sunumun iki saat içinde her an başlayabileceğini söyler. Yani on dakika sonra da başlayabilir en geç iki saat sonra da. Doğru yanıt "My presentation is two hours later" olmalıdır.


FarukGirer

Bence yanlış düşünüyorsunuz. Bizim dilimizde de "2 saat içinde başlar" dediğimizde "yaklaşık 2 saat sonra başlar" demiş oluruz. Kimse 10 dakika sonra da başlayacağını düşünmez.

"In" kullanımını bu cümlede görmek ilk başta beni de şaşırttı ama biraz düşünce ve yprumlara bakınca gayet mantıklı.

Bir de size tavsiyem, her cümleti birebir Türk dili kurallarına ve ve bazı kullanım kalıplarına uyarlamaya çalışmamanızdır. Bu farklılıklar, ana dili ingilizce olan bir çok ülke arasında ve hatta aynı ülkenin farklı bölgelerinde de var. Bizim Türkçemizde de olduğu gibi.

Detaya takılmayın, "bu da varmış" diyerek devam edin derim.


HasanYar1

Kesin ne zaman olacağı belli olan şeyler için sonra anlamında "in" kullanılır. Bu bir kalıptir.


Kamil807573

Doğru yanıt "My presentation is two hours later" olmalı ve bu şekilde kabul edilmeli.. İnsanlara yanlış öğretmeyin lütfen..


zneel

my presentation is later two hours demiştim doğru olabilir mi ?


Nuh550115

Later ile after arasindaki farki biri aciklayabilir mi


ymmys

doğruluğunu kontrol eder misiniz?


dalibaglama

Two minutes kabul olmaz mı?


AyseSuedaErsoy

minute dakika demek, hour ise saat demek


osmandede3

in two hours ifadesinde iki saat sonra anlamını nasıl oluyor açıklar mısınız?


Muratzelik1

Sacma later mater yok in var


nalan704497

later kelime grubunun içinde yok. böylece cevabım yanlış oluyor


[aktif olmayan kullanıcı]

    Güzel insan later fişi yoktu bilginize


Ferit539094

    later kelimesi eksik


enol423126

    ŞIKLARDA LATER YOK


abdulsamet508175

    later kelimesi bulmacada yer verilmemiştir.


A--U

    "iki saat içinde" demiyor ki "in two hours" diyelim!!! "iki saat sonra" diyor , yani "after two hours" doğrusu. güya millete dil öğretecekler. kendileri öğrenememiş daha anlaşılan.


zmtezel

    two hours later dememiz gerekmezmiydi? böyle iki saat sürer gibi bir anlam oluşmuyor mu


Teouysal

    My presentation is in two hours later cevabıma yanlış denildi.Doğru cevap olarak verilen My presentation is in two hours. cevabı ise benim sunumum iki saat içinde olmalı.Bu dualingo'ya üye olduğumdan beri bana hiçbir cevap verilmedi.


Alev285288

    sunumum iki saatlik demek....iki saat sonra nerede ?


mehmet135668

    Lütfen bu çevirileri bilen birilerine yaptırın.Kalıp halinde düşünen kişiler after kelimesinin de burada kullanılabileceğini anlamıyor


Hasan164197

    ya zaten in-on-at i öğrenene kadar canım çıktı. bir de şimdi bu cümle çıktı önüme kafayı yiyeceğim en sonunda. ben konuşurken artık hiç bunlara dikkat etmeyeceğim ben ne söylesem karşımdaki anlıyor zaten.


Ilallziz1

    After ve later arasındaki fark açıklaması için teşekkür ediyorum. Ama, benim sunumum iki saat sonra sorusunun cevabı, My presentation is two hours later. "in two hours" dan daha doğru olmuyor mu?


melek718946

    Turkce tercumeler dogru verilmeli.


Mustafa5734

    My presentation is going to two hours later


YaWuZ

    Ben ne after ne later yazdım, sanırım içinde görevini in yapıyor


EminOz

    lan in ne alaka salak oraya bir then koysana


Taner216542

    "My presentation is two hours later. " olmadı


NEPTUNE7810109

    Lütfen bu cümleyi savunmayın bu hatalı bir cümle bariz görünüyor two hours later olmadı is in oldu bunu rapor lyın ki düzeltsinler


turafiye

    İki saat içinde olacaktı


Black...Eagles

    Bana gelen seçeneklerde later yazmıyor Yinede cevabımı kabul etti


oguzmercan

    My presentation is two hours later Bunu kabul etti. Ve daha mantıklı geldi. 'in'de olabilir belki ama mantığını çözemedim.

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.