"Эта лошадь тоже в парке."

Çeviri:Bu at da parkta.

March 3, 2018

6 Yorum


m_melisa_

Neden eto değil de eta sözcüğü kullanıldı? Teşekkürler.

March 3, 2018

Altruist_

"это" zamirdir, yani bahsettiğimiz kelimenin yerine geçer ve sadece "bu"yu kullanırız özne olarak. Yukarıdaki cümlede ise özne "bu at", yani bu cümle için bizim zamir olan "bu"ya değil de sıfat olan "bu"ya ihtiyacımız var çünkü zamir olan "bu"dan sonra isim soylu bir sözcük gelmezken sıfat olan "bu"dan sonra isim soylu bir sözcük gelir ve "bu at" öznesinde de görüldüğü üzere "at" diye isim soylu bir sözcük kullanılmış. Sıfat mı yoksa zamir mi kullanmamız gerektiğini böyle anlıyoruz.

"лошадь" ise dişil bir isim, bu yüzden "эта" kulandık. Sıfat olan "bu", yalın halde:

  • Kelime erilse "этот",
  • Kelime dişilse "эта",
  • Kelime nötrse "это",
  • Ve kelime çoğulsa "эти"

... sıfatları kullanılır.

March 3, 2018

Taha2469

Спасибо, благодарю вы.

October 28, 2018

SevalRabia2

Çünkü aralarında fark var eto bu eta da bu ama duolingoda farkları oluyor

July 1, 2018

Emrah972668

Bir harife gire boyle olmaz

August 2, 2018

Mehmet856866

Teşekkürler, benim de takildigim bir noktaydı

October 5, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.