Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"On nosí klobouk."

Překlad:He wears a hat.

před 6 měsíci

10 komentářů


Hanka403668

Proč is?

před 6 měsíci

kT07Mgn0

Taky mě to zajímá!

před 6 měsíci

RobertVlasek

Aj mňa.

před 5 měsíci

Daruio

Já to vůůůbec nechápu proč "He IS wearing a hat" proč tam je to "IS". Má to jako být "On je nosí klobouk" Když jsem si to dal to Google překladače, tak my s angličtiny do češtiny vyšlo, "Má na sobě klobouk" a s češtiny do angličtiny vyšlo "He wears his hat"

před 5 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Angličtina rozlišuje mnohem víc časů než čeština. "He IS wearing a hat" - je věta v přítomném čase průběhovém. To znamená, že daná činnost zrovna teď probíhá (čili že má klobouk právě na hlavě). Přítomný čas průběhový se tvoří spojením slovesa být ve tvaru pro danou osobu (v tomto případě HE IS) a významového slovesa doplněného koncovkou -ING (v tomto případě WEAR+ING = WEARING)

Pak ale angličtina používá i další čas, tzv. Přítomný čas prostý. Ten se používá při opakovaných činnostech.Tvoří se zájmena a příslušně vyčasovaného slovesa. (Tady HE WEARS)

Jelikož je věta bez kontextu, můžou být použité obě varianty.

před 3 měsíci

IvanekB

Je to průběhový čas (právě teď nosí klobouk) proto IS wearING. Ale může to být také takto - He wears a hat (běžně nosí klobouk).

před 4 měsíci

Dani430312

Tak by to meli opravit. Prubehovy cas se ted neprobira!!!

před 3 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

diky. Netusim, jak se tam prubeh dostal jako hlavni preklad. opraveno

před 3 měsíci

Dani430312

Neni to opraveno :/

před 3 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Varianta s průběhovým časem je taky správná. Tady šlo o opravu tzv. hlavního překladu a ten je v čase prostém, takže to opraveno je.

před 3 měsíci