A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I will exercise each day."

Fordítás:Mindennap tornázni fogok.

4 éve

14 hozzászólás


Mamemimomu73
Mamemimomu73

Érdekes, a "mindennap"-ot nyelvtani hibásnak jelöli meg. Pedig szerintem úgy helyes, hogy "mindennap gyakorolok", viszont "minden nap ajándék ebben a korban". Mindegy, elfogadta, csak lábujjhegyen szólok, hogy engem zavar...

4 éve

Gaurusz.hu
Gaurusz.hu

Bocs, de ha időhatározóként használod: mindennapi, különírandó, ha jelzőként, egy szó!

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

A "mindennapi" pontosan, hogy jelző, és egybe írandó. Mindennapi kenyerünk... Ezt nem is vitatom. De a fent adott példáim helyességét fenntartom. Mikor gyakorolok? Mindennap. Mindennapi gyakorlás. Melyik nap ajándék? Minden nap. Mindegyik. Nem kell egyetérteni velem, én ezt így tanultam (régen, lehet, hogy azóta megváltoztak párszor a nyelvtani szabályok), így használom, ezért zavart. Bocsánat. Szép mindennapokat! :)

3 éve

Gaurusz.hu
Gaurusz.hu

A válaszod alapján világos számomra, hogy tisztában vagy a helyesírással és alapvetően a nyelvtannal. Nekem az "each day"-vel gyűlt meg a bajom,u.is fordításnak a szótári ajánlatot: napról napra írtam be, és visszadobta.

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

Én már nem emlékszem, melyik fajta feladatot kaptam meg ennél a mondatnál, régebben volt. Valószínűleg ugyanazt, mint te, csak én fejből fordítottam le, és abba kötött bele, hogy egybe írtam a "mindennap"-ot. Amúgy elfogadta a fordítást, csak én vagyok olyan kukacoskodó, hogy ez zavart :)

3 éve

Gaurusz.hu
Gaurusz.hu

Elnézve a "fotódat" azon gondolkodtam, vajon harapós vagy-e? Manapság miért nem vállalják sokan a képüket?

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

Mivel tetszik a kérdésfelvetésed, válaszolok, de nyilván csak a saját nevemben nyilatkozhatok. Úgy gondolom, nem tartozik ide az, hogy ki vagyok és hogyan nézek ki, mivel kizárólag nyelvet tanulni járok a duo-ra. Tehát ebből a szempontból teljességgel mindegy, hogy harapós vagyok-e vagy sem :D Hogy mások miért nem vállalják a képüket, azt nem tudom, de nem is igazán foglalkoztat ez a kérdés :) Nos, kaptál értékelhető választ? :)

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

Egyébként a fotón szereplő eb nem harapós, nagyon is barátságos jószág :)

3 éve

KovcskosKu

Megoldaskent fel ajanlja az each day hez hogy nap mint nap de megoldaskent nem fogadja el

4 éve

Gaurusz.hu
Gaurusz.hu

Jelentetted? Mert én is így jártam és beírtam.

3 éve

villanyieva1959

én edzeni-t írtam, nálatok kimaradt a d betű

3 éve

B-lapo
B-lapo

Próbálkoztam a "napról napra" de nem fogadta el!

3 éve

pbabes43
pbabes43

A minden nap nem egybe írandó!

8 hónapja

TrcaZita

Miért nem jó a : Majd minden nap edzek ? Miért jobb az "Én minden nap edzek majd? - mi a különbség?

7 hónapja