Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O okumaktan yorulmuştu."

Çeviri:He was tired from reading.

4 yıl önce

14 Yorum


fgonen

Yorulmustu "had been tired" olmaliydi.

3 yıl önce

endermaxijunior

had been tired= yorulmuştu olmaz sanırım.çünkü yorulmak başlı başına bir fiil. Pasif yapılması garip geldi. Yani he had been pulled by dogs(o köpekler tarafından çekilmişti) Cümlesinde olduğu gibi edilgen hale dönüştürülmemiş. Ama he had tired kabul edilmeli diye düşünüyorum. Yanlışım varsa düzeltin kesinlikle.

3 yıl önce

TheProStudent

"Tire" fiilinin anlamı "yormak", dolayısıyla yorulmak: be tired olur. Hatta "yoruldum" ve "yorgunum" cümlelerinin ikisi de "I am tired" şeklinde söylenir. "He was tired" ve "he had been tired" cümlelerinin ikisi de "yorulmuştu" anlamında kullanılabilir.

3 yıl önce

endermaxijunior

Tired fiilinin tire'dan gelebileceğini düşünemedim ve bilmiyordum. Aydınlattığınız için teşekkürler. Prostudent ile normal student arasındaki fark bu işte;')

3 yıl önce

fatmaunver88-

Sanirim tired sifat fiil yorulmus ya da yorgun manasina geliyor.. i am tired=yorgunum/yorulmusum I was tired=yorgundum/yorulmustum Yanlisim varsa duzeltin

3 yıl önce

MehmetKesk4

yorulmuştu dediği için had to olması gerekmez mi

4 yıl önce

cevatim

Was gelecekse neden yorulmustu deniyor. Yorgundu denmesi gerekmiyor mu?

3 yıl önce

onurucbin

Arkadaslarin sorularını tekrar ediyorum

3 yıl önce

nabi71

"o yorulmuştu= he was tired" "o yürümüştü= he had walked"

3 yıl önce

ilknr1
ilknr1

"get tired" da yorulmak demek olduğuna göre bu cümle "he had gotten tired" şeklinde de söylenebiliyor mu? Teşekkürler.

3 yıl önce

TheProStudent

Günlük konuşmada pek duyulmaz ama edebi metinlerde geçiyor.

3 yıl önce

ilknr1
ilknr1

Teşekkürler.

3 yıl önce

modene1

Like everyone says. miş = had?

1 yıl önce

qwertyali

had olması gerekmez mi

1 yıl önce