"Is anybody home?"

Fordítás:Van itthon valaki?

April 18, 2014

15 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


fectroll

Ezen én is felkacagtam! :)))))


GzaSzab

Valaki:)! Mi a különbség az "anybody" és a "someone" között, mert én úgy tudom, hogy mindkettő azt jelenti: valaki?


hb433

az anybody es mas any elotag jelentese attol foggo, hogy milyen mondatban szerepel:

"2.2 Két jelentése van, attól függően, milyen mondatfajtában szerepel. Állító mondatban a magyar bár- előtagnak szokott megfelelni: bárki, bármi, bárhol. Tagadó és kérdő mondatokban azonban a fent már bőségesen emlegetett szabály miatt a some kiváltására szolgál, ami viszont a magyar mondatokban kétféle formának felel meg. Kérdő mondatban valaki, valami, valahol, míg tagadó mondatokban senki, semmi, sehol. Ez kiválóan példázza azt, amit a bevezető sorokban mondtunk: szótárilag ezt nagyon nehéz megfogni, hiszen kénytelen a szótáríró azt mondani, hogy az anybody magyarul valaki, bárki, senki - de hát ez magában persze kevés. Attól függ, hogy kijelentés, kérdés vagy tagadás tartalmazza a szót."

http://www.angoltanszek.hu/TUT/tut.php?tid=3067

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/flatmates/episode71/languagepoint.shtml

https://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar/pronouns/indefinite-pronouns


margitsumser

Köszönöm hb433 a részletes jól érthető magyarázatot. :-)


irike28

itthon van valaki? - miért nem jó ?


Livi913783

Irike az magyarul a szórend miatt rossz


fectroll

Valaki otthon van is működik...


caissa86

Az anybody utan kellene az 'at', ugy-e


Farpad1

Micimackó a következő képpen kérdezi meg Nyuszitól: Is anybody at home? https://youtu.be/apXJWlVVSAY


Zsuzsi182464

Micimackó magyarul is egész érdekesen beszél, gondolom, ez angolul sincs másként :D Nem biztos, hogy tőle vennék leckéket nyelvvizsga előtt...


bardospince

Miért nem "at home" ?


vage50

Angol rekedt hang house mond home helyett! Többször meghallgatva! Félrevezető!!


AndrsTth532551

Az első hozzászólást elolvastam és egyből /\

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.