"Is anybody home?"

Fordítás:Van itthon valaki?

4 éve

10 hozzászólás


PollenSky

enibidi? :DD

4 éve

fectroll
fectroll

Ezen én is felkacagtam! :)))))

4 éve

irike28

itthon van valaki? - miért nem jó ?

4 éve

fectroll
fectroll

Valaki otthon van is működik...

4 éve

caissa86

Az anybody utan kellene az 'at', ugy-e

3 éve

Farpad1

Micimackó a következő képpen kérdezi meg Nyuszitól: Is anybody at home? https://youtu.be/apXJWlVVSAY

2 éve

GzaSzab

Valaki:)! Mi a különbség az "anybody" és a "someone" között, mert én úgy tudom, hogy mindkettő azt jelenti: valaki?

3 éve

hb433
hb433

az anybody es mas any elotag jelentese attol foggo, hogy milyen mondatban szerepel:

"2.2 Két jelentése van, attól függően, milyen mondatfajtában szerepel. Állító mondatban a magyar bár- előtagnak szokott megfelelni: bárki, bármi, bárhol. Tagadó és kérdő mondatokban azonban a fent már bőségesen emlegetett szabály miatt a some kiváltására szolgál, ami viszont a magyar mondatokban kétféle formának felel meg. Kérdő mondatban valaki, valami, valahol, míg tagadó mondatokban senki, semmi, sehol. Ez kiválóan példázza azt, amit a bevezető sorokban mondtunk: szótárilag ezt nagyon nehéz megfogni, hiszen kénytelen a szótáríró azt mondani, hogy az anybody magyarul valaki, bárki, senki - de hát ez magában persze kevés. Attól függ, hogy kijelentés, kérdés vagy tagadás tartalmazza a szót."

http://www.angoltanszek.hu/TUT/tut.php?tid=3067

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/flatmates/episode71/languagepoint.shtml

https://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar/pronouns/indefinite-pronouns

3 éve

margitsumser

Köszönöm hb433 a részletes jól érthető magyarázatot. :-)

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.