"Benim oğlumun karısının bir arabası yok, ama bir bisikleti var."

Çeviri:My son's wife does not have a car, but she has a bicycle.

4 yıl önce

20 Yorum


SerdalSoydan

"my son's wife has not a car, but she has a bicycle" neden yanlış

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"have" ana fiilken olumsuz yapmak icin "do/does not have" kullanilir. "have/has not" kullanimi artik neredeyse kayboldu (sadece eski Ingiliz Ingilizcesinde kullaniliyor), o yuzden kabul etmiyoruz. Ama dikkat, bu sadece have ana fiilken. yardimci fiilken tabii ki kullanilir: "I have not seen her" gibi.

4 yıl önce

eyyupbarut

Ana fiilken derken? pek anlayamadim

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

cümledeki tek fiil o ise, ana fiil işte. bir de yardımcı fiil olabilir, present perfect gibi zamanlarda. "I have not seen her" cümlesinde "seen" (görmek'in geçmiş zamanı) ana fiil, have yardımcı fiil. "she has a bicycle" cümlesinde ise tek fiil "has" yani o ana fiil

4 yıl önce

eyyupbarut

Çok teşekkürler..sanırım biraz türkçe gramer çalışmalıyız :)

4 yıl önce

serdar.cam

''the wife of my son doesn't have a car but she has a bicycle'' is wrong?

4 yıl önce

A.Enes_H

Bu cümlenin soru olabilmesi için "Is" in başta olması lazım arkadaşım.

2 ay önce

savasxxx

"My son's wife does not have a car but a bicycle." Raporladim. Bu cumle kabul edilemez mi? Bir baska ornekte cumle icindeki olumsuz ve olumlu cumlecikler sadece "but" ve nesne kullanilarak yapilmisti diye hatirliyorum.

3 yıl önce

RolandA.

Raporladığınıza göre yakında eklerler. :)

3 yıl önce

StingEucliffe

Sahiplik eki kullanırken have got has got kullanmıyormuyuz ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

have got (sadece İngiliz İngilizcesi) = have (genel)

4 yıl önce

GoncaRabia
GoncaRabia

Bicycle yerine bike kullansak da doğru olurdu değil mi?

3 yıl önce

seomeo

Beyler boşuna a an the kasmayin adamlar hertürlü anliyolar cogu da o kadar kasmiyo yani konusun yeter

3 yıl önce

EMAHNEJOS

"My son's wife doesn't have a car,but there is a bike" yanlış mı yani?

4 yıl önce

bacio_
bacio_

evet yanlış. 'there is a bike' dersek bir bisiklet var ama kime ait olduğu belli değil anlamında oluyor.

4 yıl önce

erlttk

'Has no car' kullanımını açıklayabilir misiniz?

4 yıl önce

RolandA.

Hasn't- has not - has no. Olumsuzluk anlamı hatıyor. "She has no car." ve "She hasn't got a car." cümleleri aynı anlamda. Bir de arada bir article farkı var dikkat ettiysen.

4 yıl önce

UzayUysal

She has a bicycle kisminda a demedim diye saymadi bune yaa

4 yıl önce

RolandA.

Saymaması doğal. Hata yapmak kötü bir şey değil bir şeye kızmak, suçlu aramak yerine bilmediğimiz şeyi öğrenmeye çalışmalı. Bu düşünce yapısı dil öğrenme sürecini hızlandıracaktır. :) Şimdi gelelim konumuza. İngilizcede isimler (nouns), sayılabilir (countable) ve sayılamayan (uncountable) olarak ikiye ayrılır. Bicycle sayılabilir bir isimdir (http://www.wordreference.com/definition/bicycle linkte dikkat et countable diye belirtmiş.) Sayılabilen isimleri tekil olarak kullanırken başına a/the/my/this gibi eklerin gelmesi zorunludur. Konu hakkında detaylı bilgi için google'da countable uncountable nouns olarak aratabilirsin. Kolay gelsin.

4 yıl önce

AhmetHarun8

Hatalı

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.