"Benim oğlumun karısının bir arabası yok, ama bir bisikleti var."

Çeviri:My son's wife does not have a car, but she has a bicycle.

4 yıl önce

12 Yorum


SerdalSoydan

"my son's wife has not a car, but she has a bicycle" neden yanlış

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"have" ana fiilken olumsuz yapmak icin "do/does not have" kullanilir. "have/has not" kullanimi artik neredeyse kayboldu (sadece eski Ingiliz Ingilizcesinde kullaniliyor), o yuzden kabul etmiyoruz. Ama dikkat, bu sadece have ana fiilken. yardimci fiilken tabii ki kullanilir: "I have not seen her" gibi.

4 yıl önce

eyyupbarut

Ana fiilken derken? pek anlayamadim

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

cümledeki tek fiil o ise, ana fiil işte. bir de yardımcı fiil olabilir, present perfect gibi zamanlarda. "I have not seen her" cümlesinde "seen" (görmek'in geçmiş zamanı) ana fiil, have yardımcı fiil. "she has a bicycle" cümlesinde ise tek fiil "has" yani o ana fiil

4 yıl önce

eyyupbarut

Çok teşekkürler..sanırım biraz türkçe gramer çalışmalıyız :)

4 yıl önce

savasxxx

"My son's wife does not have a car but a bicycle." Raporladim. Bu cumle kabul edilemez mi? Bir baska ornekte cumle icindeki olumsuz ve olumlu cumlecikler sadece "but" ve nesne kullanilarak yapilmisti diye hatirliyorum.

3 yıl önce

serdar.cam
serdar.cam

''the wife of my son doesn't have a car but she has a bicycle'' is wrong?

4 yıl önce

A.Enes_H

Bu cümlenin soru olabilmesi için "Is" in başta olması lazım arkadaşım.

4 ay önce

StingEucliffe

Sahiplik eki kullanırken have got has got kullanmıyormuyuz ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

have got (sadece İngiliz İngilizcesi) = have (genel)

4 yıl önce

GoncaRabia

Bicycle yerine bike kullansak da doğru olurdu değil mi?

4 yıl önce

seomeo

Beyler boşuna a an the kasmayin adamlar hertürlü anliyolar cogu da o kadar kasmiyo yani konusun yeter

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.