1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim oğlumun karısının bir …

"Benim oğlumun karısının bir arabası yok, ama bir bisikleti var."

Çeviri:My son's wife does not have a car, but she has a bicycle.

April 18, 2014

24 Yorum

Konu önem sırasına göre

SerdalSoydan

"my son's wife has not a car, but she has a bicycle" neden yanlış

April 18, 2014

Selcen_Ozturk

"have" ana fiilken olumsuz yapmak icin "do/does not have" kullanilir. "have/has not" kullanimi artik neredeyse kayboldu (sadece eski Ingiliz Ingilizcesinde kullaniliyor), o yuzden kabul etmiyoruz. Ama dikkat, bu sadece have ana fiilken. yardimci fiilken tabii ki kullanilir: "I have not seen her" gibi.

April 18, 2014

eyyupbarut

Ana fiilken derken? pek anlayamadim

June 4, 2014

Selcen_Ozturk

cümledeki tek fiil o ise, ana fiil işte. bir de yardımcı fiil olabilir, present perfect gibi zamanlarda. "I have not seen her" cümlesinde "seen" (görmek'in geçmiş zamanı) ana fiil, have yardımcı fiil. "she has a bicycle" cümlesinde ise tek fiil "has" yani o ana fiil

June 4, 2014

eyyupbarut

Çok teşekkürler..sanırım biraz türkçe gramer çalışmalıyız :)

June 5, 2014

savasxxx

"My son's wife does not have a car but a bicycle." Raporladim. Bu cumle kabul edilemez mi? Bir baska ornekte cumle icindeki olumsuz ve olumlu cumlecikler sadece "but" ve nesne kullanilarak yapilmisti diye hatirliyorum.

January 5, 2015

RolandA.

Raporladığınıza göre yakında eklerler. :)

January 6, 2015

StingEucliffe

Sahiplik eki kullanırken have got has got kullanmıyormuyuz ?

April 21, 2014

Selcen_Ozturk

have got (sadece İngiliz İngilizcesi) = have (genel)

June 4, 2014

serdar.cam

''the wife of my son doesn't have a car but she has a bicycle'' is wrong?

July 18, 2014

A.Enes_H

Bu cümlenin soru olabilmesi için "Is" in başta olması lazım arkadaşım.

August 13, 2018

GoncaRabia

Bicycle yerine bike kullansak da doğru olurdu değil mi?

October 28, 2014

seomeo

Beyler boşuna a an the kasmayin adamlar hertürlü anliyolar cogu da o kadar kasmiyo yani konusun yeter

November 9, 2014

GhostWolfH

My son's wife does not own a car but she does own a bicycle

April 2, 2019

CelalKarahan

sanırım programda bir hata var 3 seferdir bir kelime eksik veriyor aradığım kelimeyi seçeneklerde göremiyorum birincisinde bicyle yoktu ikincide have yoktu 3 cüde a yoktu

April 21, 2019

ebnemSnmez1

bu cümlemi yanlış kabul ediyor sistem. neden? The system decides this sentence is wrong. Why?

August 3, 2019

HabatYlmaz

"My son's wife does not have a car but a bicycle" şahsen ben bu cümlede hiçbir yanlışlık göremiyorum

September 27, 2019

EMAHNEJOS

"My son's wife doesn't have a car,but there is a bike" yanlış mı yani?

May 1, 2014

bacio_

evet yanlış. 'there is a bike' dersek bir bisiklet var ama kime ait olduğu belli değil anlamında oluyor.

May 31, 2014

erlttk

'Has no car' kullanımını açıklayabilir misiniz?

September 7, 2014

RolandA.

Hasn't- has not - has no. Olumsuzluk anlamı hatıyor. "She has no car." ve "She hasn't got a car." cümleleri aynı anlamda. Bir de arada bir article farkı var dikkat ettiysen.

September 7, 2014

AhmetHarun8

Hatalı

January 11, 2016

UzayUysal

She has a bicycle kisminda a demedim diye saymadi bune yaa

October 15, 2014

RolandA.

Saymaması doğal. Hata yapmak kötü bir şey değil bir şeye kızmak, suçlu aramak yerine bilmediğimiz şeyi öğrenmeye çalışmalı. Bu düşünce yapısı dil öğrenme sürecini hızlandıracaktır. :) Şimdi gelelim konumuza. İngilizcede isimler (nouns), sayılabilir (countable) ve sayılamayan (uncountable) olarak ikiye ayrılır. Bicycle sayılabilir bir isimdir (http://www.wordreference.com/definition/bicycle linkte dikkat et countable diye belirtmiş.) Sayılabilen isimleri tekil olarak kullanırken başına a/the/my/this gibi eklerin gelmesi zorunludur. Konu hakkında detaylı bilgi için google'da countable uncountable nouns olarak aratabilirsin. Kolay gelsin.

October 16, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.