1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim oğlumun karısının bir …

"Benim oğlumun karısının bir arabası yok, ama bir bisikleti var."

Çeviri:My son's wife does not have a car, but she has a bicycle.

April 18, 2014

37 Yorum


SerdalSoydan

"my son's wife has not a car, but she has a bicycle" neden yanlış


Selcen_Ozturk

"have" ana fiilken olumsuz yapmak icin "do/does not have" kullanilir. "have/has not" kullanimi artik neredeyse kayboldu (sadece eski Ingiliz Ingilizcesinde kullaniliyor), o yuzden kabul etmiyoruz. Ama dikkat, bu sadece have ana fiilken. yardimci fiilken tabii ki kullanilir: "I have not seen her" gibi.


eyyupbarut

Ana fiilken derken? pek anlayamadim


Selcen_Ozturk

cümledeki tek fiil o ise, ana fiil işte. bir de yardımcı fiil olabilir, present perfect gibi zamanlarda. "I have not seen her" cümlesinde "seen" (görmek'in geçmiş zamanı) ana fiil, have yardımcı fiil. "she has a bicycle" cümlesinde ise tek fiil "has" yani o ana fiil


eyyupbarut

Çok teşekkürler..sanırım biraz türkçe gramer çalışmalıyız :)


Hasan_Aksoy

Aslında çok basit selcen hanım kendine göre anlatıyor basitleştirmiyor.

Soru ve olumsuz cümlelerde ''has'' ''have'' halini alır. Olumlu cümlelerde has olarak devam eder.


ilyas927139

Bir tane daha yanlis var have den once not gelir


savasxxx

"My son's wife does not have a car but a bicycle." Raporladim. Bu cumle kabul edilemez mi? Bir baska ornekte cumle icindeki olumsuz ve olumlu cumlecikler sadece "but" ve nesne kullanilarak yapilmisti diye hatirliyorum.


RolandA.

Raporladığınıza göre yakında eklerler. :)


serdar.cam

''the wife of my son doesn't have a car but she has a bicycle'' is wrong?


A.Enes_H

Bu cümlenin soru olabilmesi için "Is" in başta olması lazım arkadaşım.


sevval968345

bence kabul edilmesi gerekir.


StingEucliffe

Sahiplik eki kullanırken have got has got kullanmıyormuyuz ?


Selcen_Ozturk

have got (sadece İngiliz İngilizcesi) = have (genel)


GoncaRabia

Bicycle yerine bike kullansak da doğru olurdu değil mi?


seomeo

Beyler boşuna a an the kasmayin adamlar hertürlü anliyolar cogu da o kadar kasmiyo yani konusun yeter


Pandasyum

Aynen aynen hatta genelde bir yane gecmis zaman bir tane genis zaman bil muhabbet ediliyor rahat rahat. Sen çalışıyorum düzeltir misin demezsen aldırmıyorlar asla.


memo93668

Özne "she" aynı olmasına rağmen neden Bir yerde"have" devamınıda "has" kullanıldı. Biri cevap verebilirmi?


sevval968345

türkçede çok fazla akrabalık sözcüğünün olmasına ilk defa sevindim . iki saat oğlumun karısı diyeceğime gelinim ; kocamın kardeşinin karısı diyeceğime eltim ;karımın erkek kardeşi diyeceğime kayınçom diyiveririm :)) valla hep yakınırdım bu sefer şanslı hissettim kendimi :))


GhostWolfH

My son's wife does not own a car but she does own a bicycle


CelalKarahan

sanırım programda bir hata var 3 seferdir bir kelime eksik veriyor aradığım kelimeyi seçeneklerde göremiyorum birincisinde bicyle yoktu ikincide have yoktu 3 cüde a yoktu


ebnemSnmez1

bu cümlemi yanlış kabul ediyor sistem. neden? The system decides this sentence is wrong. Why?


HabatYlmaz

"My son's wife does not have a car but a bicycle" şahsen ben bu cümlede hiçbir yanlışlık göremiyorum


Ali530032

Hepsi bir virgül için mi, uygulamayı gözden geçirin!


AngryBebeg

Aynısını yazdım hala yanlış diyor delirmek üzereyim


djilo83

Ya da kısaca; She has not a car but she has a bicycle


murat728955

Kafam karıştı


ryanoreily09

My son's wife does not HAS a car, but she has a bicycle.

NEDEN YANLIŞ ?


Luzanres

Haven't olmaz mı?


bulent672385

Bencede hatalı ahmet haruna kayılıyorum


bulent672385

Soru hatalı daha konuşmaya gerek yok yani


HaydarBarr

My son's wife haven't an car but have a bicycle neden kabul etmedi bunu


Niranisthequeen

My son's wife neden have oluyo?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.