"I swim and she swims."

Çeviri:Ben yüzerim ve o yüzer.

April 18, 2014

47 Yorum


KayhanPolat

''Ben ve o yüzeriz'' yazdım kestirmeden, ancak doğal olarak sistem kabul etmedi. Tamam, Türkçe'ye çevrilişinde anlam olarak hiçbir bozukluğu yok, hatta bana göre de çeviri bekleyen birine çeviri yapıyor olsak daha derli toplu bir çeviri. Ancak gözardı ettiğimiz şey şu. Sistem temel başlangıç sistemi. Bizden tercüme yapmamızı değil, ne diyorsa onu birebir çevirmemizi istiyor. Bu aşamada mantık aramaktansa sistemin öğretisi içinde kalıp, kalıpları iyice öğremmeye çalışarak, profesyonel çeviri yapmayı iyice öğrendikten sonraya bırakmak gerektiğini anlamamız lazım. Sistemle kavga etmek yerine uyum göstermek ve ne istiyorsa onu yaparak kalıpları ve kelimeleri iyice öğrenmek, yaptığı çeviri de mantık aramaktan daha mantıklı. Ben sana teslim oluyorum sevgili sistem, ne diyorsan o, büyüksün :)

August 19, 2015

hasan587466

Durumu ozetlemissiniz valla tebrikler bende aynen öyle yapıyorum herkesinde oyle yapmasi yararina olacaktir.sonuçta her geçen gün yeni kelimeler yeni seyler öğreniyorum zaten bu sekilde ilerledikçe ogrendikce zaten kendiliğinden gelecektir. herseyin dogrusunuda yanlisida ayirt edebilecek duruma geliriz.

October 8, 2015

Fablw

"Ben ve o yüzer" niye olmuyor acaba? Sonuçta çeviriyoruz, İngilizce'de mantıklı olsa da Türkçe'de olsa olsa "Ben ve o yüzer." diye bir cümle kurulur.

October 17, 2014

Tokumaci

kurduğunuz cümle türkçe olarak da anlatım bozukluğu olan bir cümledir. (Özne yüklem uyuşmazlığı) yani türkçe olarak da "ben yüzerim, o yüzer" olması gerekir.

July 24, 2015

efe34084

Aslında ben yüzerim ve o yüzer çok anlamsız olmuş.

January 1, 2016

HknCll

Ohoo çarşı karışmış. Arkadaşlar "cümle saçma" demissiniz ancak adamların niyeti sizi -bu aşamada-güldür güldür ingilizce konuşturmak değil, kullanımları göstermek olduğu için normalde "we swim" olarak kullanılabilecek cümleyi böyle göstermeyi tercih etmişler. Türkçe düşünmeyi bırakıp ne gördüğümüze odaklamamız daha iyi olur kanaatindeyim.

October 20, 2015

fatih1923

I you we they de fiile s takısı gelmez he she it de fiile s takısı gelir. biz yüzeriz olabilir ancak we swim. Ancak cumlede istenen ayri ayri seklinde ogretmek icin

December 23, 2014

osman_ulusan

Ben ve O yüzer şeklinde kısaltırsak. Swim mi yoksa swims mi yazarız bilen var mı?

September 29, 2014

nehihan

Swim yazarız. Çünkü ben ve o onları ifade eder

November 30, 2014

Dilan672475

Aynen bende bunu anlamıyorum. Niye orda swim olmuyoda swims oluyo yanlış bir bilgi düzeltilmesi gerek bence

August 12, 2019

berkem

ya abi ya bunun cevabıyla benimkinin cevabı aynı ama yanlış diyo ya

February 7, 2015

Emre985011

(I) kelimesinde (s) eki kullanılmaz.

August 30, 2017

mit762357

İngilizceyi millet olarak öğrenememizin yegane sebebi Türkçe düşünerek bu dile hakim olma arzusudur. Yapmayın efendiler, bırakınız lütfen. Teşekkürler.

November 25, 2017

papatyap.

ben ve o yüzer neden olmuyor :/

October 25, 2014

Xnar

anlatım bozukluğu oluyor türkçe bakımından

August 29, 2015

megalila2003

BEN YÜZERİM VE O YÜZER

February 16, 2015

alnermin

ben ve o yüzeriz deyince aynı kapıya çıkar

May 19, 2015

sebboy956

neymiş ÖZET geçmiyoruz çeviri yapıyoruzmuş........

May 29, 2015

aliferdi

"özet geçmiyoruz" diye espri yapmışsınız da biraz daha mantıklı ve Türkçeye uygun çeviri yapın.

June 26, 2015

EfeEroul

"ben ve o yüzer" cümlesinde kabul edilmeyecek ne var?

September 14, 2015

Dinarzel

Türkce bakımından anlatım bozukluğu oluyor

March 24, 2016

ilkerzkan

ben ve o yüzeriz neden olmuyor

September 14, 2015

neslihancbn

Ben ve o yüzeriz kabul edilmedi

September 23, 2015

rumeysadurmaz

ben yüzerim ve o yüzer dedim doğru çıktı halbuki bu çok saçma bir cümle

October 6, 2015

a.onur

Zaten cevap bu

October 12, 2015

a.onur

Çevirince saçma oluyor.

October 12, 2015

mchdmazi

Bildigim kadariyla I, you, we, they kullaniminda 's' takisi gelmez he she it kullanilirken s takisi gelir

October 15, 2015

ozgurkorkmaz

Ben ve o yuzer olmali yanlis diyor aciklama icler acisi

November 15, 2015

tc.meric

Cumlenin amaci I ile kullanilmayan s takisinin she ile kullanildigini ogretmek. Ben tuz yerim ne kadar mantik disiysa bu da oyle ama amac kullanimi ogretmek.

November 21, 2015

Nisanur830316

Ben ve o yuzeriz neden olmuyor. Sonucta ayni sey degil mi

December 9, 2015

Hudanur1

Arkadaşlar ben ve o yüzer olmaz türkcede anlatım bozukluğu olur dogrusu ben yüzerim ve o yüzer..

December 9, 2015

Berra212853

Türkçede böyle söylenmez ki

March 4, 2016

Ramazan513774

Ben ve o yüzer neden olmuyor yanlissada kizmayin daha 9 yasindayim

October 16, 2016

Nehir113813

I you we they de s takisi gelmez ama she demis ikisi ayni yerde kullanilmiş bence sacma

November 8, 2017

KamilAkkay

I da tekil neden fiil s takısı almıyor?

November 14, 2017

Sultan2873

Demekki geniş zamanda he-she- it fiilde s takısi alir

January 6, 2018

Kasmimek

Türkçe düşünürsek başaramayız

March 6, 2018

Smyy9Walkingdead

Neden am is are kullanilmiyor?

July 15, 2018

ingilizcec167329

çünkü geniş zamanda am/ is / are kullanılmaz

June 27, 2019

MuhammedPa13

Ben ve o yüzeriz aynı anlama geliyor ama kabul etmedi

January 25, 2019

Girl_Evil

Cümle birazcık devrik olmuş :/

March 31, 2019

Aktas_kun

Arkadaşlar sistem liberal çeviri istiyor derlemeyin veya toplamayın

June 13, 2019

ABDURREZZA700104

Duolingo bozuk

July 4, 2019

hira148123

arkadaslar iki fiil.bar cümlede ben yüzerim ve o yüzer yazmayi deneyin

July 21, 2019

ebru481661

Burada kafam karıştı Nxndnxdmxdn

July 26, 2019

selin651425

swims yüzerler anlamına gelir yeter şu uygulamanın şunları karıştırmasndan SIKILDIM

August 28, 2019

FATHDURMUSH

Tekerleme gibi, hızlı söylerken takılıyorum. "Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi, ortadaki su şişesi" gibi

October 7, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.