1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I swim and she swims."

"I swim and she swims."

Çeviri:Ben yüzerim ve o yüzer.

April 18, 2014

47 Yorum


KayhanPolat

''Ben ve o yüzeriz'' yazdım kestirmeden, ancak doğal olarak sistem kabul etmedi. Tamam, Türkçe'ye çevrilişinde anlam olarak hiçbir bozukluğu yok, hatta bana göre de çeviri bekleyen birine çeviri yapıyor olsak daha derli toplu bir çeviri. Ancak gözardı ettiğimiz şey şu. Sistem temel başlangıç sistemi. Bizden tercüme yapmamızı değil, ne diyorsa onu birebir çevirmemizi istiyor. Bu aşamada mantık aramaktansa sistemin öğretisi içinde kalıp, kalıpları iyice öğremmeye çalışarak, profesyonel çeviri yapmayı iyice öğrendikten sonraya bırakmak gerektiğini anlamamız lazım. Sistemle kavga etmek yerine uyum göstermek ve ne istiyorsa onu yaparak kalıpları ve kelimeleri iyice öğrenmek, yaptığı çeviri de mantık aramaktan daha mantıklı. Ben sana teslim oluyorum sevgili sistem, ne diyorsan o, büyüksün :)


hasan587466

Durumu ozetlemissiniz valla tebrikler bende aynen öyle yapıyorum herkesinde oyle yapmasi yararina olacaktir.sonuçta her geçen gün yeni kelimeler yeni seyler öğreniyorum zaten bu sekilde ilerledikçe ogrendikce zaten kendiliğinden gelecektir. herseyin dogrusunuda yanlisida ayirt edebilecek duruma geliriz.


Fablw

"Ben ve o yüzer" niye olmuyor acaba? Sonuçta çeviriyoruz, İngilizce'de mantıklı olsa da Türkçe'de olsa olsa "Ben ve o yüzer." diye bir cümle kurulur.


Tokumaci

kurduğunuz cümle türkçe olarak da anlatım bozukluğu olan bir cümledir. (Özne yüklem uyuşmazlığı) yani türkçe olarak da "ben yüzerim, o yüzer" olması gerekir.


efe34084

Aslında ben yüzerim ve o yüzer çok anlamsız olmuş.


HknCll

Ohoo çarşı karışmış. Arkadaşlar "cümle saçma" demissiniz ancak adamların niyeti sizi -bu aşamada-güldür güldür ingilizce konuşturmak değil, kullanımları göstermek olduğu için normalde "we swim" olarak kullanılabilecek cümleyi böyle göstermeyi tercih etmişler. Türkçe düşünmeyi bırakıp ne gördüğümüze odaklamamız daha iyi olur kanaatindeyim.


fatih1923

I you we they de fiile s takısı gelmez he she it de fiile s takısı gelir. biz yüzeriz olabilir ancak we swim. Ancak cumlede istenen ayri ayri seklinde ogretmek icin


osman_ulusan

Ben ve O yüzer şeklinde kısaltırsak. Swim mi yoksa swims mi yazarız bilen var mı?


nehihan

Swim yazarız. Çünkü ben ve o onları ifade eder


Dilan672475

Aynen bende bunu anlamıyorum. Niye orda swim olmuyoda swims oluyo yanlış bir bilgi düzeltilmesi gerek bence


berkem

ya abi ya bunun cevabıyla benimkinin cevabı aynı ama yanlış diyo ya


Emre985011

(I) kelimesinde (s) eki kullanılmaz.


mit762357

İngilizceyi millet olarak öğrenememizin yegane sebebi Türkçe düşünerek bu dile hakim olma arzusudur. Yapmayın efendiler, bırakınız lütfen. Teşekkürler.


tc.meric

Cumlenin amaci I ile kullanilmayan s takisinin she ile kullanildigini ogretmek. Ben tuz yerim ne kadar mantik disiysa bu da oyle ama amac kullanimi ogretmek.


papatyap.

ben ve o yüzer neden olmuyor :/


Xnar

anlatım bozukluğu oluyor türkçe bakımından


megalila2003

BEN YÜZERİM VE O YÜZER


alnermin

ben ve o yüzeriz deyince aynı kapıya çıkar


sebboy956

neymiş ÖZET geçmiyoruz çeviri yapıyoruzmuş........


aliferdi

"özet geçmiyoruz" diye espri yapmışsınız da biraz daha mantıklı ve Türkçeye uygun çeviri yapın.


EfeEroul

"ben ve o yüzer" cümlesinde kabul edilmeyecek ne var?


Dinarzel

Türkce bakımından anlatım bozukluğu oluyor


ilkerzkan

ben ve o yüzeriz neden olmuyor


neslihancbn

Ben ve o yüzeriz kabul edilmedi


rumeysadurmaz

ben yüzerim ve o yüzer dedim doğru çıktı halbuki bu çok saçma bir cümle


a.onur

Çevirince saçma oluyor.


mchdmazi

Bildigim kadariyla I, you, we, they kullaniminda 's' takisi gelmez he she it kullanilirken s takisi gelir


ozgurkorkmaz

Ben ve o yuzer olmali yanlis diyor aciklama icler acisi


Nisanur830316

Ben ve o yuzeriz neden olmuyor. Sonucta ayni sey degil mi


Hudanur1

Arkadaşlar ben ve o yüzer olmaz türkcede anlatım bozukluğu olur dogrusu ben yüzerim ve o yüzer..


Berra212853

Türkçede böyle söylenmez ki


Ramazan513774

Ben ve o yüzer neden olmuyor yanlissada kizmayin daha 9 yasindayim


Nehir113813

I you we they de s takisi gelmez ama she demis ikisi ayni yerde kullanilmiş bence sacma


KamilAkkay

I da tekil neden fiil s takısı almıyor?


Sultan2873

Demekki geniş zamanda he-she- it fiilde s takısi alir


Kasmimek

Türkçe düşünürsek başaramayız


Smyy9Walkingdead

Neden am is are kullanilmiyor?


ingilizcec167329

çünkü geniş zamanda am/ is / are kullanılmaz


MuhammedPa13

Ben ve o yüzeriz aynı anlama geliyor ama kabul etmedi


Girl_Evil

Cümle birazcık devrik olmuş :/


Aktas_kun

Arkadaşlar sistem liberal çeviri istiyor derlemeyin veya toplamayın


hira148123

arkadaslar iki fiil.bar cümlede ben yüzerim ve o yüzer yazmayi deneyin


ebru481661

Burada kafam karıştı Nxndnxdmxdn


selin651425

swims yüzerler anlamına gelir yeter şu uygulamanın şunları karıştırmasndan SIKILDIM


FATHDURMUSH

Tekerleme gibi, hızlı söylerken takılıyorum. "Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi, ortadaki su şişesi" gibi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.