1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "He eats bread."

"He eats bread."

Vertaling:Hij eet brood.

April 18, 2014

11 opmerkingen


lida639666

wat is het verschil tussen eats en eat


lovely161

Waarom zeg je He eats bread en niet He eat bread ?


Lenkvist

He/she/it (derde persoon enkelvoud) krijgt een -s op het einde "eats". De rest is allemaal "eat", I eat/you eat/we eat/they eat. Dit geldt voor veel werkwoorden in de tegenwoordige tijd; he/she/it drinks, walks, plays, sleeps etc.

Modale werkwoorden zijn een uitzondering; he/she/it will, must, shall etc.


xSharissa

Bij mij op school noemen ze dat de SHIT-regel! de s staat voor she. De h staat voor he en it staat gewoon voor it. Als het 1 van die drie is dan is de persoonsvorm met een s! (Ook namen van meisjes of jongens dan hé) bvb Naomi eats an apple. Naomi is een she. Dus een s achter eat


Mauro149416

Je zegt "she" maar er staat "hé" geschreven!!!!


renzco1

Dit is best makelijk voor mij


VeravanKam1

Its she eats bread but the word is he ugh ☹


eve347579

Hello m Hello my name is Evil How are you

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.