Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"He eats bread."

Vertaling:Hij eet brood.

4 jaar gelden

3 opmerkingen


lovely161

Waarom zeg je He eats bread en niet He eat bread ?

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

He/she/it (derde persoon enkelvoud) krijgt een -s op het einde "eats". De rest is allemaal "eat", I eat/you eat/we eat/they eat. Dit geldt voor veel werkwoorden in de tegenwoordige tijd; he/she/it drinks, walks, plays, sleeps etc.

Modale werkwoorden zijn een uitzondering; he/she/it will, must, shall etc.

4 jaar gelden

lida639666

wat is het verschil tussen eats en eat

10 maanden geleden