1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Chłopiec je jabłko a ja jem …

"Chłopiec je jabłko a ja jem chleb."

Tłumaczenie:The boy eats an apple and I eat bread.

April 18, 2014

15 komentarzy


JacekW1

Czemu jest an apple, a przed bread nie ma a.


beznar

Też mnie to zastsnawia :(


MarcelinhoMarcin

Zawsze gdy wyraz zaczyna się od samogłoski to jest poprzedzany 'a', natomiast gdy zaczyna się od spółgłoski wtedy jest poprzedzany przez 'an'.


damian2422

dlaczego przed apple musi być ''eats''??


barney102

Gdyż jest to 3 osoba liczby pojedynczej


IlsaFish

Dlaczego musi być "and" a nie "but" lub "while"?


karolexaa

"But" oznacza "ale", wiec nie pasuje, natomiast "and" mozna uzyc w wielu znaczeniach typu "i" "a"


tostwro

Powtórzę za JacekW1: Czemu jest an apple, a przed bread nie ma a.


DawidRacki

bo bread nie jest policzalny


Emwu_77

Czemu zdanie w presnet simple tez jest dobrze?


yuioyuio

Nie jest powiedziane, że chodzi o czynności wykonywane w danej chwili, może chodzić o nawyki żywieniowe.


misia20014

no nir to nie pasuje


krzysiek_jsn

Dlaczego musi być "an apple" a nie "a apple" lub "the apple"?


endios

Może być "the". Zamiast "an" używamy "a" ponieważ słowo apple w wymowie rozpoczyna się samogłoską.


AgataGawko

"An" jest przed rzeczownikami zaczynającymi się samogłoską, więc na pewno nie "a"

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.