1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I do not have problems."

"I do not have problems."

Çeviri:Benim sorunum yok.

April 18, 2014

19 Yorum


dadasomer

Anladığım kadarıyla biz türkçe düşünüp ingilizce konuşmaya çalışıyoruz. Sorun buradan kaynaklanıyor. Dil farklılıkları ve değişik kullanımlar var.


hobim

Benim sorunlarım var demek isteseydik ne olacaktı... problem -s almadan kullanılamıyor mu ?


Selcen_Ozturk

problem kelimesiyle alakası yok. İngilizcede sayılabilen tekil nesnelerin başına ep bir şey getirmeliyiz, yani "I do not have a problem" da diyebilirdik; ama "I do not have problem" diye bir şey yok.

Türkçede de birçok yerde çoğul kullanmak yanlış, mesela bir şeyin olmadığını söylemek için. "Problemlerim yok" Türkçede yanlış. Somut bir şey olsa mesela "Elbiselerim yok" desek kısmen doğru olur çünkü var olmadıklarını değil ama o an orada olmadıklarını söylemek için kullanabilirdik. ama soyut bir şey için tamamen anlamsız oluyor.


ErenErtay

Manasız değildir. Belki yabancı kökeninden dolayı dışlanmış ama bu dediğiniz ile konuşmaya ve yazışmaya kalkarsak ''sorunlar'' diye bir kelime dilimizden silinmek zorunda kalır.


Kevork59

Spiker s i soylemiyor elli kere hem de kulaklikla dinledim problem diyor


bacio_

Direkt ornekle alakasi yok ama merak ettigim bir durum var. Have got // Do have aralarinda nasil bir iliski oluyor acaba?


meryem031

çevabını öğreniyim


meryem031

çevabını öğreniyim..


meminctnky

Do not yerine neden don't kabul etmedi


EHAN1

Senin okulda sorunların var yöneltmesine benim sorunlarım yok diye cevap veremeyecek miyiz? Benim sorunum yok derken; problems değilde problem dersek ingilizce olarak bir hata bir anlam kayması mı olur?


aylinsky

Problemsizim neden olmasın? :)


susereng

Çeviride ki "Benim sorunum yok." yanlış değil mi? Yanlış değilse neden?


Selcen_Ozturk

neden yanlış olduğunu düşündüğünüzü yazarsanız belki neden yanlış olmadığını açıklayabiliriz :D


susereng

:) haklısın neden yanlış. yanlış çünkü. "problems" deki "s" nereye gitti? Özel bir durumu mu var?


Selcen_Ozturk

hayır özel bir durum değil tam tersine genel bir durum :) Türkçede "sorunlarım yok" diye bir şey yok. Türkçede tekil kullandığımız birçok durumda İngilizcede çoğul kullanıyoruz, en basitinden Türkçede "üç elma" diyoruz ama İngilizcede "three apples". Bu durumla ilgili detaylı bilgi için şuraya bakabilirsin: https://www.duolingo.com/comment/1632177


susereng

Anlar gibi oldum. Ama pek mantıksız geliyor. "Benim problemim yok derken. "I do not have problem" derim. Sorunlarım var derken de "I do not have problems" derim. Üç elma yerim diyecekken;" I eat three apples" derim. Ben elma yerim derken; "I eat apple derim". Burda ilk çoğul elma yiyen şahısı elmalar yiyor diye çevirmedik diye. Çok problemi olan bir adamın problemlerini neden bire indirdik? Adamın bir sürü problemi var ki problemlerim var demiş. Biz Türkçede "elmalar" yiyor diye çevirmedik diye adamın sorunlarını hiç ettik. What's your problem man dedik. Olmadı üzüldüm. Neyse ben yandım. Bunu böyle kabul et de de. Daha fazla kurcalamayayım. :)


Selcen_Ozturk

yukarıda yazdığınız örneklerdeki "I do not have problem", "I eat apple" İngilizcede tamamen yanlış. Linktekileri okursanız biraz yardımcı olacağını düşünüyorum.

Ayrıca adamın zaten problemi YOK. Yani Çok problemi olan bir adamın problemlerini neden bire indirdik? sorusu anlamsız kalıyor. Zaten olumlu olsa Türkçede de diyebilirdik "Adamın problemleri var" diye (The man has problems) ama olmayan bir şey için biz Türkçede çoğul kullanmıyoruz (problemlerim yok? böyle bir şey yok:) )


susereng

http://fondosdefuturama.com/wp-content/uploads/images/4f/fry.jpg hepten karıştırmışım oraları.

olumsuzdan başlayıp olumluya yelken açmışım. sonra o yalana inanıp peşinden gitmişim.

neyse ben fazla kuracalmayayım. bunun üstünü şimdilik örütüyorum. https://www.youtube.com/watch?v=a3d00fWdpUg&t=33

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.