1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Er ist zugleich ein Schüler …

"Er ist zugleich ein Schüler und ein Lehrer."

Çeviri:O aynı zamanda öğrenci ve öğretmen .

March 16, 2018

13 Yorum


Gluslu0

ein lar neden var


k.gokce

Almancada bir kelimeyi tekil halde kullanacağınız zaman başına mutlaka "ein/eine" (ve tabii ismin diğer hallerinde kullanılan versiyonları) ya da artikel koymanız gerekir. Bu cümlede de özne olan kişinin "bir" öğrenci ve aynı zamanda "bir" öğretmen olduğundan bahsedilmektedir.


Gluslu0

evet ama bir öğrenci ve bir öğretmen cevabını kabul etmiyor


k.gokce

Tamamdır, düzeltiyorum :) Bildirdiğiniz için teşekkürler!


messer689857

O aynı zamanda öğretmen ve öğrenci.. Kabul etmedi..


k.gokce

Çünkü önce öğrenci sonra öğretmen yazılması gerekiyor.


messer689857

Motamot tercümede dediğiniz gibi.. Ancak bir kişi aynı anda öğrenci ve öğretmen ise; aynı anda öğretmen ve öğrencidir. 've' bağlacinin sağındaki ve solundaki kelimeler yer değiştirebilir..


k.gokce

Söylediğiniz doğru tabii ki. Ancak amacımız bu sözcükleri öğretmek olduğu için sıralamalarını bilerek değiştirmiyoruz.


messer689857

Teşekkür ederim şimdi kulağa mantıklı geldi..


k.gokce

Rica ederim


SEV241

O ögrenci ayni zamanda ögtetmen olmaliydi


Ozan39359

o bir öğrenci ve aynı zamanda bir öğretmen

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.