"Ekmek yiyor muyum ?"

Çeviri:Esse ich Brot?

March 17, 2018

18 Yorum
Tartışma kilitli.


mehmetzbak1

Artikel neye göre geliyor ya da gelmiyor? Esse ich das Brot neden olmuyor?


lalisam4

Das oldugu zaman ekmeği yiyormuyum? Oluyor ama emin değilim _


exol6104

Evt ingilizcedeki the gibi


Coni705175

Das brot bir şeyi belirtirken söylenir artikeli ezberlemen lazım burada söylenmez


Emre880773

Süt için de gerek yok mesela pilav için de su için de. Bu durumu İngilizce'ye benziyor mutlaka sayılamayan nesneler diye bir kavram vardır.


mco980681

karatayın sorduğu soru (temsili değil)


merzgzel

"Arkadaşlar neden "Esse" başa geliyor yani şöyle olmaz mı" diye soracaklar için; Cevap: ✔Eğer "esse başta olmasaydı cümle " İch esse brot" olurdu. ✔Artık cümle soru cümlesi olmazdı normal bir cümle olurdu. İyi dersler


Emre880773

Fiili başa alınca soru cümlesi olmasını daha çok sevdim. Ne o öyle ingilizce'de do/does zımbırtıları? :D


Bulistark

"Esse ich das Brot?" neden olmuyor? Fiilden etkilenen ekmek işte. Ha artikelli (akkusativ) ha artikelsiz?


Bulistark

Yani muhtemelen ekmeği yiyor muyum olması ve yediğimin herhangi bir ekmek değil de örneğin anneme masanın üstündeki ekmeği yerken kullanacağım içinde biraz şizofreni barındıran bir soru oluyor akkusativ kullanımı ama neden yani? Buralardan yanıyoruz hep.


goktuggngr

Abicim bak das biseyi belirtirken kullanirsın konusurken kullanilmaz


Benduolingoyum

Lerne mit mir kostenlos eine Sprache! Duolingo macht Spaß und funktioniert nachweislich. Mein Einladungslink: https://invite.duolingo.com/BDHTZTB5CWWKSBG5ANJ6PZLAXU?v=la


elakarasu1

cevap ne olmalı ki


berayigitt

küçük yazdım kabul etmedi neden?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.