1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Is the newspaper recent?"

"Is the newspaper recent?"

Tłumaczenie:Czy ta gazeta jest świeża?

April 18, 2014

12 komentarzy


Carmenika

Tu lepiej pasuje określenie świeża... raczej nowa się nie stosuje...


Yola448704

Tłumaczenie "Czy ta gazeta jest nowa?" nie jest poprawne, bo nowa gazeta oznacza po polsku taką gazetę, której pierwsze numery dopiero niedawno pojawiły się na rynku. Natomiast świeża gazeta to taka, która zawiera ostatnie, niedawne, jeszcze aktualne, czyli świeże wiadomości.

Is the newspaper recent? - Czy ta gazeta jest świeża?/ Czy gazeta jest świeża?/ Czy to świeża gazeta?/ Czy to jest świeża gazeta?


graziaa.gk

A nie powinno byc "czy gazeta jest nowa?" Jakby nie patrzec nie mamy pytaniu uzytego "this"


Martyna274951

"the" można po polsku tłumaczyć "ta"


RomanPacio

w jęz. polskim prawidłowo zbudowane zdanie będzie brzmiało 'jest nowa gazeta?', a nie' jest to nowa gazeta?'


Viciu1a

Ale tu nie ma nic o "nowej" gazecie, raczej swieza lub nie stara. Gazeta moze byc nowa ale wydana dziesiec lat temu. Recent nie znaczy nowa. Po polsku najblizsze tlumaczenie w powiazaniu z gazeta to swierza.


orion55301

A nowa to raczej "new"


Alicja111609

Ludzie..... to nie jest tłumaczenie notarialne. ...


ZbigniewBl1

Język polski umożliwia zmiany szyku w zdania bez wpływu na jego znaczenie czy jest taka gazeta nowa lub czy ta gazeta jest nowa to wtedy dokładnie to samo

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij