Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Is the newspaper recent?"

Tłumaczenie:Czy ta gazeta jest nowa?

4 lata temu

26 komentarzy


Carmenika

Tu lepiej pasuje określenie świeża... raczej nowa się nie stosuje...

3 lata temu

xmoniczkax.567

Świeża to ''fresh'' :) A tu raczej nie powiesz ''ta gazeta jest świeża, bo ją niedawno wyjęłam z lodówki'' Też trzeba myśleć na takiej zasadzie, bo każdy może inaczej zrozumieć :) Pozdrawiam!

3 lata temu

andrzejk63

A czy "świeży wygląd" jest też z lodówki? Na tym właśnie polega bogactwo języka. I właśnie określenie "świeża" wydaje mi się najwłaściwsze. Często używamy określeń "świeży zakup", "najświeższe wiadomości" itp. Lingot dla Carmeniki.

2 lata temu

graziaa.gk

A nie powinno byc "czy gazeta jest nowa?" Jakby nie patrzec nie mamy pytaniu uzytego "this"

4 lata temu

Martyna274951

"the" można po polsku tłumaczyć "ta"

4 tygodnie temu

orion55301

A nowa to raczej "new"

2 lata temu

j_god

Czy tłumaczenie "Czy jest nowa gazeta" byłoby poprawne?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie, Twoje tłumaczenie znaczy coś innego niż to dane w zadaniu.

4 lata temu

strongman444

Czy dobrze rozumiem: pytanie dotyczy gazety, którą widzimy w danej chwili, a nie dotarcia nowej gazety do punktu sprzedaży?

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Dokładnie tak.

3 lata temu

ArthurBrown001

I tlumaczenie "Jest ta gazeta nowa?" znaczy tez cos innego? ;-)

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie mówimy w ten sposób, prawidłowa kolejność to Ta gazeta jest nowa?. W j. polskim w pytaniach nie ma inwersji, stosujemy normalny szyk zdania twierdzącego ;)

4 lata temu

Viciu1a

Alerz oczywiscie ze to zdanie jest poprawne, nie w tym tlumaczeniu ale zdanie jest poprawne. "Czy jest ta nowa gazeta?" jest prawidlowym pytaniem gdy n.p. chcemy wiedziec czy wyszlo juz nowe pismo ktorego tytulu nie znamy.

3 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

w jęz. polskim prawidłowo zbudowane zdanie będzie brzmiało 'jest nowa gazeta?', a nie' jest to nowa gazeta?'

4 lata temu

VaclawBelz

"Aktualna" pasi?

3 lata temu

jjjaaaaa

A czy szyk zdania typu 'Is the recent newspaper?' jest również używany? i czy zachowuje to samo znaczenie?

3 lata temu

Viciu1a

Zdanie to jest w uzyciu ale znaczenie jest inne. Twoje zdanie oznacza: Czy jest swierza gazeta? (Jakakolwiek swierza gazeta)

3 lata temu

WojtekSzym

Czy to ostatnia gazeta? - też jest prawidłowe.

3 lata temu

zubizaret

Napisałem "Czy ta gazeta jest aktualna?" i było poprawnie, chociaż bez słowa "this" zamiast "the" powinno być raczej "Czy gazeta jest aktualna". W każdym bądź razie jak widać słowo "aktualna" może być alternatywą dla słowa "nowa".

3 lata temu

Limal88

Nowa w sensie ze kupilem ja niedawno w sklepie czy admin ukladajacy to pytanie ma na mysli nowa czyli dzisiejsza?

2 lata temu

Xxkazmierc

Kupa psa zwyczajna to jest

2 lata temu

boguszbat

Lektor mowi is a przez to mam blad zleeeeee duo

1 rok temu

KacperNied1

Łokiessss

1 rok temu

Viciu1a

Ale tu nie ma nic o "nowej" gazecie, raczej swieza lub nie stara. Gazeta moze byc nowa ale wydana dziesiec lat temu. Recent nie znaczy nowa. Po polsku najblizsze tlumaczenie w powiazaniu z gazeta to swierza.

3 lata temu

maniek88sdz

A ja wpisalem "czy gszeta jest nowa" i uznało :)

3 lata temu

karomar123

Zrobiłeś tz. literówkę:w słowie gazeta zamiast "a"znalazło się "s". gSzeta-gAzeta.

3 lata temu

Powiązane dyskusje