1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Hij spreekt, zij luistert."

"Hij spreekt, zij luistert."

Vertaling:He speaks, she listens.

April 19, 2014

5 opmerkingen


Hannahske

Waarom 'He's speaking? waarom die 's na 'he'? en waarom speaking en niet speaks?


rebekasto

Dat kan of : he speaks of: he is (he's) speaking zijn. Die 's na 'he' betekent dat 'is' is verbonden op 'he'. Dit gebeurt vaak in het Engels. Men zegt: "I'm" in plaats van "I am", "you're" in plaats van "you are", "he's/she's/it's" in plaats van "he is/she is/it is", "we're" in plaats van "we are", "they're" in plaats van "they are".


StefvanSchie

Als vervolg op de eerdere reactie, speaking komt van de present continuous. 'He is speaking' betekent 'Hij is aan het praten' en 'He speaks' betekent 'Hij praat'.


imme2006

Waarom is het listens want she =zij en dat is enkelvoud


wimmekind1

bij he she of it moet je er een s achter schrijven

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.