Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Hij spreekt, zij luistert."

Vertaling:He speaks, she listens.

4 jaar gelden

9 opmerkingen


Hannahske

Waarom 'He's speaking? waarom die 's na 'he'? en waarom speaking en niet speaks?

4 jaar gelden

rebekasto
rebekasto

Dat kan of : he speaks of: he is (he's) speaking zijn. Die 's na 'he' betekent dat 'is' is verbonden op 'he'. Dit gebeurt vaak in het Engels. Men zegt: "I'm" in plaats van "I am", "you're" in plaats van "you are", "he's/she's/it's" in plaats van "he is/she is/it is", "we're" in plaats van "we are", "they're" in plaats van "they are".

3 jaar gelden

StefvanSchie
StefvanSchie

Als vervolg op de eerdere reactie, speaking komt van de present continuous. 'He is speaking' betekent 'Hij is aan het praten' en 'He speaks' betekent 'Hij praat'.

2 jaar gelden

jako101173

Kan " talks" niet?

2 jaar gelden

imme2006

Waarom is het listens want she =zij en dat is enkelvoud

1 jaar gelden

Ilonka0

zij kan één persoon zijn maar ook meervoud van personen

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Niet als het "zij luistert" is. Het meervoud is "zij luisteren".

4 jaar gelden

esmee794

ZIJ luistert !!!!!!!!!!! ZIJ luisteren ??????

3 jaar gelden

ekiam8

Ja, zij kan gebruikt worden als 3e P ev en als 3e P mv

3 jaar gelden