A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A ruha, amit felvett, zöld."

Fordítás:The dress she put on is green.

0
4 éve

20 hozzászólás


kogu4
kogu4

She put on a green dress. I know, it is not the same, but it is simple expression. Easier to learn.

3
Válasz3 éve

XBudai

the dress she has put on is green (mért nem jó?)

2
Válasz3 éve

K.G.P.

Arra is kell figyelni, miről szól a lecke. Pl. ha az egyik igeidőről, akkor nem a másikba kell rakni.

1
Válasz3 éve

XBudai

Ez csak egy magyar mondat, ami többféle múltidőben is értelmezhető.

1
Válasz3 éve

duolingo237910

Én már ismétlek. A kék gombbal. Fogalmam sincs, hogy éppen melyik leckét kezdi. Ilyenkor szerinted hogyan "kell figyelni, miről szól a lecke"?

0
Válasz9 hónapja

Szkocsy

Az miert nem jo, hogy: "The dress what she put on is green."?

1
Válasz4 éve

budai.doc

A "what" akkor lenne jó, ha igére utalna a mellékmondat. Mivel főnévre utal, "dress", ezért "which" vagy "that" lenne használható, de mivel ragozott formában van, "amit", ezért elhagyható(k). Nyelvtankönyvekben a jelzői mellékmondatok témaköre.

8
Válasz14 éve

pisti1696

De a which-et sem fogadja el

1
Válasz3 éve

K.G.P.

Így vessző nélkül elég gáz.

0
Válasz3 éve

GalIbolya

Én that helyett which-t írtam és nem fogadta el :(

0
Válasz3 éve

johalasz46

"Take on"-t nem fogadta el, pedig a "take", mint vesz-visz, stb. univerzális szó. No, nem csüggedek...

1
Válasz11 hónapja

violatorenator

a which -csel nekem sem fogadta el és most kicsit össze is zavart a that szó használatával

0
Válasz3 éve

budai.doc

A jelzői mellékmondatok témaköre eléggé bonyolult. A beszélt nyelvben a "that" használata gyakoribb, valószínű azért fogadja el azt. De ha közvetlenül kapcsolódna hozzá elöljáró, akkor már nem lehet "that", ha mégis azt akarjuk használni, akkor az elöljáró a mondat végére kerül. A nem meghatározó (non-defining) mellékmondatoknál viszont csak a "which" a jó. Ez a mondat meghatározó (defining), mert az alany (névszó), a mondat elején még nem ismert pontosan, csak a mellékmondat mondja meg, hogy "zöld" és pontosítja (definiálja) a ruhát. Ezért nincs benne vessző, a magyar mondattal ellentétben. Ebben az esetben a "which" és a "that" felcserélhető. De például határozatlan névmások után (nothing, much) csak "that" használható. És így tovább.....

10
Válasz13 éve

LszlPodhor

Huvazze

3
Válasz3 éve

Hadri22

"The dress which she put on is green" - Ezt miért nem fogadja el?

0
Válasz3 éve

myplay5656

Miért are és nem is

0
Válasz3 éve

Fricc85

E/3. szemelyben nem kellen egy "s" ?..puts on...

0
Válasz2 éve

Vikshow

Nem mert a put múlt időben is put, és csak jelenidőben kap s E/3-nál

1
Válasz2 éve

ZUBORNYKTi

Időnként röhejes a robot kiejtése. Pl. Put=pyat - ezekkel lehet kezdeni valamit?

0
Válasz7 hónapja

GrgSzabolcs

én azt nem értem hogy miért nem puts on ? Hiszen ő vette fel nem ?

-1
Válasz9 hónapja