1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The judge says it is not leg…

"The judge says it is not legal."

Çeviri:Yargıç onun yasal olmadığını söyler.

April 19, 2014

38 Yorum


sawashian

“Yargıç der ki o yasal değildir“ çevirisini kabul etmesi gerek!!!


ersinturac

sizin cümlenizde that kullanılması gerekmez miydi? the judge says that it is not legal


cemile07

"Yargıç der ki o yasal değil" i kabul ediyor ama "yargıç der ki o yasal değildir" i kabul etmiyor. Nedenini anlayamadım


murat.erta

Savci diyorum Hakim diye duzeltiyor :)))))


Nezir_Dlm

Kısacası

Yargıç yasal değil der


TunaAcm

Aynı şeyi yazdım kabul etti


c_yumak

Yargıç söyledi o yasal değil neden doğru olmuyor


bacio_

sizin cümleniz geçmiş zaman oluyor çünkü, örnek cümle geniş zaman için.


BurakErdogan09

The judge says it is not legal yargıç onun yasal olmadığnı söyler anlamında değil mi?


Ahmetgreen

saçmalik .hukuki =kanuni


kablll

İt is not legal yazıyor. Not legal legal değil.


EdaAkd

Cümleyi şöyle düşünebiliriz: Yargıç, it is not legal der.


ersinturac

kafamdaki üç soruyu teke indirdiniz.iki cümlecikli yapıda neden bir bağlaç kullanılmıyor


kablll

Diyor ki dediği için that kullanmamız gerekmiyor mu? The judge says that it isn't legal


bacio_

ben de öyle düşünüyorum, ki olması için that kullanılmalı bana göre. iyi bilenler açiklarsa daha iyi olur tabi.:)


incikin_
"That" bazı durumlarda gerekli değil:

● Yüklemden sonraki that atılabilir:

I know (that) it isn't legal.
The judje says (that) it isn't legal.

● Sıfattan sonraki that atılabilir:

I’m sure (that) it isn't legal.
It's obvious (that) his actions are illegal.
(obvious = apaçık ortada)

"That" bazı durumlarda atılamaz. Mesela:

● "BE" yardımcı fiilinden sonra gelen that atılamaz.

My opinion is that he is innocent.
(opinion = görüş/fikir)


odzihozo

"yargıcın söylediğine göre o hukuki değil" neden olmuyor?


EdaAkd

O çok farklı olmalı :D


ozi2892

"Yargıç söyler o yasal değil" neden olmuyor nerde yanlış var ?


saahip

"Söyledi"veya "dedi" bunların anlamlari ayni dir


ErkutYurtl

Yargic dedi ki bu yasal degil. Kabul gormedi. Der ki .. o yasal degil demeliymisiz. O ya da Bu yu nerden anlariz?


incikin_

"It is not legal." = O yasal değil.
"This is not legal." = Bu yasal değil.


berrex

yargic legal olmadigini der dedim der yanlismis say der anlaminada gelmezmi ya


TubaKumtas

"Yargıçın söylediğine göre yasal değil" de kabul edilmeli


NazifPekz

(Yargıç onun kanunsuz olduğunu söyledi.) Neden olmuyor?


mecavus

Hakim der ki o yasal degildir. Yazdim dir ekini yazdigim icin kabul etmedi. Sacmaladi bence.


TARIMahmut

"Yaşadışı olduğunu söyler "kabul edilmesi


incikin_

Cümle "it is illegal" olsaydı cevabınız kabul edilirdi muhtemelen. Yapı ve sözcükleri mümkün olduğunca aynı tutmanız gerekiyor.

It is not legal. = Yasal değil.
It is illegal. = Yasadışı/kanuna aykırı.


kratsaimtu

Judge aynı zamanda jüri de demek düzeltilmeli


unforgiven47

"hakim onun meşru olmadığını söyler" kabul edilmeli..


Shafa_Nur_Az

Yarğıç söylər bu yasal değil olmuyomi???


Cihaterenn

Onun olması yanlış değil mi


incikin_

Bu cümleyi oluştururken iki cümleyi birbirine bağladık:

● 1. CÜMLE: The judge says. = Yargıç söyler /der.
● 2. CÜMLE: It is not legal. = O yasal değil.

İngilizcede bu iki cümleyi birleştirmek bir hayli kolay (zaten Türkçede böyle kolaylıklara alışkın olmadığımız için İngilizcede zorlanıyoruz bence).

  1. Cümle + (THAT) + 2. Cümle
    "The judge says (THAT) it is not legal."

NOT: (THAT) atılabilir.

Şimdi geldik Türkçeye... Bu iki cümleyi birleştirirken yapılarında bayağı bir değişiklik oluyor:

1) "it" (o) yerine "its" (onun);
2) "yasal değil" (it is not legal) yerine "onun yasal olmadığını" geliyor.


HooDagorn

hakim onun illegal olduğunu söyler


insurancew

''yargıç söyledi o yasal değil'' neden kabul etmiyosun..


ilhami693185

Turkcede aynı seydir


ErcanAslan2

yargıç yasal değil dedi ile yargıç yasal değil der arasındaki fark ne


yuxel15

Yargıç o yasal değil dedi neresi yanlış

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.