Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She speaks English, Spanish and Portuguese."

Çeviri:O İngilizce, İspanyolca, ve Portekizce bilir.

0
4 yıl önce

33 Yorum


ZmrtVurano

Speak var o ingilizce ispanyolca ve portekizce konusur olmasi lazim bilir dedi kabul etmedi

23
Cevap ver3 yıl önce

unsalcibram

Dili birebir çeviri olarak düşünmemeliyiz. Sözlük anlamı konuşmak olsa da onlar birisinin bir dili bildiğini speak olarak ifade ediyorlar.

Örneğin bir arabanın eski olduğunu ama gene de kullanılabilir bir durumda olduğunu düşünelim. Biz "eski ama iş görür" deriz. Onlar ise "It is old but it works" şeklinde ifade ediyorlar.

Birebir düşünmemek lazım. Dilleri olduğu gibi kabul etmeden yabancı dili öğrenmek zor.

34
Cevap ver13 yıl önce

PrincessofCA

Bu durumda "She knows English, Spanish and Portuguese." yanlış bir kullanım olmuş olur, öyle değil mi?

2
Cevap ver2 yıl önce

incikin_
incikin_

Evet, İngilizcede "bir dili bilmek" ifadesi yanlış bir kullanım oluyor. Anlaşılır ama doğal bir kullanım değil.

4
Cevap ver2 yıl önce

46528670592

I don't speak English Dediğimizde de demek bilmediğimizi kastediyormuşuz:D

0
Cevap ver4 ay önce

Tahsin342433

Olduğu gibi kabul edip etmeme değil de kuralı varsa onu öğrenmek istiyoruz.

0
Cevap ver2 ay önce

MertSar2

O ingilizce ispanyolca portekizce konuşabilir dedim kabul etmedi konuşabiliyormuş

3
Cevap ver3 yıl önce

Nisa_Cansiz
Nisa_Cansiz

'can' yani yapabilir yok orada. genis zamana gore yapacaksiniz.

6
Cevap ver2 yıl önce

AyseSeda1

Ya iyide farklı egzersizlerde ikisinide kabul ediyor hatta ingilizce yazılış ' know' u da yazıyor alternatif olarak öff ömrümü yedi duolingoo

0
Cevap ver2 yıl önce

DilsadeGngr

Büyük harf yazılan İ ler görülmüyor galiba.

0
Cevap ver2 yıl önce

AyenurK1

Speak konuşur demek bilir değil

0
Cevap ver2 yıl önce

Defne189043

Ya portkezce koymazsan oraya ben nasil secebilirim

0
Cevap ver2 yıl önce

eybe7

Devrik cümle olunca kabul etmiyor.

0
Cevap ver2 yıl önce

bsrtzl

Büyük harf küçük harf duyarlı tamam da "İngilizce" yazıyorum olmuyor. Türkçede doğrusu ne Ingilizce mi yazacağım?? Biri yardımcı olsun lütfen. Hep yanlış diyor.

0
Cevap ver2 yıl önce

alibulut.

Konuşur olması gerekmez mi

0
Cevap ver1 yıl önce

enver96236

speaks= konuşur anlamına gelmezmi bilir kelimesi >>>>>know değilmidir

0
Cevap ver1 yıl önce

Fiberay

"Neredeyse doğru! O İngilizce, İspanyolca, ve Portekizce konuşur.

Başka bir doğru cevap:O İngilizce, İspanyolca, ve Portekizce bilir."

ve bağlacından önce virgül kullanmak hata değil mi? İngilizce'de var olmasına aldanıp yazıldı galiba.

0
Cevap ver1 yıl önce

kazimserif

bilir şeklinde çeviride kabul görmelidir , anlam kaymasına yol açmaz

0
Cevap ver1 yıl önce

kunter54

"O İngilizce, İspanyolca, ve Portekizce bilir." Türkçede " , " den sonra " ve " kullanılmaz

0
Cevap ver1 yıl önce

nebahat37

speak bu kelıme konusur olmalı

0
Cevap ver1 yıl önce

YlmazEmre

but not speaks Turkish. Why ?

0
Cevap ver1 yıl önce

Emil846032

Speak konusmak demek değilmi arkadaşlar

0
Cevap ver1 yıl önce

iffet669074

Hey maşallah

0
Cevap ver1 yıl önce

zafer360112

Guzel

0
Cevap ver1 yıl önce

apo52

bilir değil. konuşur knows değil speaks

0
Cevap ver1 yıl önce