A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"He beat his brother."

Fordítás:Megverte a fivérét.

0
4 éve

17 hozzászólás


BalzsBaran

A beat az nem jelenidejü ige?

0
Válasz4 éve

DrBuboBubo

Megegyezik a jelenidejű és a múltidejű alakja. Tehát

  • present tense: beat,
  • past tense: beat,
  • past participle: beaten
9
Válasz4 éve

buitamas

Tehát ha jelenidőbe rakom a fenti mondat fordításást, akkor nem hibázom, mert a múltidejűség csak a tágabb szövegkörnyezetből derülne ki, nem?! (veri az öccsét)

0
Válasz3 éve

tota.karoly

Úgy érzem, hogy a jelen idős alak He beats lenne.

16
Válasz3 éve

buitamas

ezt elfelejtettem, ott a pont

1
Válasz3 éve

karton74

Köszi szépen, Károly ezt én is elnéztem!!!!

0
Válasz2 éve

johalasz46

Megértettem a különbséget! Hurrá! Köszi.

0
Válasz7 hónapja

tomyyka

egy baj van csak E/3-ban: he beats

0
Válasz3 éve

Mammon100

Akkor miből lehet tudni, hogy melyikről van szó? Mi utal rá?

0
Válasz2 éve

Mammon100

"bántotta a testvérét" - nem jó. szerintem szőrszálhasogatás! miért kell mindig a hülye tükörfordításhoz ragaszkodni?

0
Válasz3 éve

kowalsky2
kowalsky2Plus

=She hurt her brother. Nem szőrszálhasogatás, se nem hülye tükörfordítás. Más szó, más jelentéssel.

2
Válasz1 éve

RonaldoHUN

A beat soha nem volt "bántás". Elsősorban ütést, és verést jelent. A bántás egy sokkal gyengébb kifejezés. Pl. szavakkal bántani valakit az pláne nem lesz beat.

1
Válasz2 éve

zsuzsy13

megüti a bátyját, ezt nem fogadta el nekem, why?

1
Válasz1 éve

kowalsky2
kowalsky2Plus

Egyrészt a beat azt jelenti (meg)verni, akár szószerint, akár átvitt értelemben, mint legyőzni (=defeat). Megütni az "hit" lenne.

Másrészt igaz, hogy a beat igének egyforma a múlt és a jelen ideje, azonban jelen idő E/3-ben ott kéne lennie az s-nek.

Megüti a bátyját = He hits his brother. Megveri a bátyját = He beats his brother.

0
Válasz1 éve

Ms.Bogi

Szép egy mondat!

0
Válasz1 éve

Harga
Harga

Ez egy szép mondat.

1
Válasz6 hónapja

vasvariistvan

A fivérét

0
Válasz6 hónapja