A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"He beat his brother."

Fordítás:Megverte a fivérét.

4 éve

18 hozzászólás


BalzsBaran

A beat az nem jelenidejü ige?

4 éve

DrBuboBubo

Megegyezik a jelenidejű és a múltidejű alakja. Tehát

  • present tense: beat,
  • past tense: beat,
  • past participle: beaten
4 éve

buitamas

Tehát ha jelenidőbe rakom a fenti mondat fordításást, akkor nem hibázom, mert a múltidejűség csak a tágabb szövegkörnyezetből derülne ki, nem?! (veri az öccsét)

3 éve

tota.karoly

Úgy érzem, hogy a jelen idős alak He beats lenne.

3 éve

buitamas

ezt elfelejtettem, ott a pont

3 éve

karton74

Köszi szépen, Károly ezt én is elnéztem!!!!

2 éve

johalasz46

Megértettem a különbséget! Hurrá! Köszi.

9 hónapja

tomyyka

egy baj van csak E/3-ban: he beats

3 éve

Mammon100

Akkor miből lehet tudni, hogy melyikről van szó? Mi utal rá?

2 éve

eminens2

Az ige ragozása. 2018.09.02.

3 hete

Mammon100

"bántotta a testvérét" - nem jó. szerintem szőrszálhasogatás! miért kell mindig a hülye tükörfordításhoz ragaszkodni?

3 éve

kowalsky2
kowalsky2Plus

=She hurt her brother. Nem szőrszálhasogatás, se nem hülye tükörfordítás. Más szó, más jelentéssel.

1 éve

RonaldoHUN

A beat soha nem volt "bántás". Elsősorban ütést, és verést jelent. A bántás egy sokkal gyengébb kifejezés. Pl. szavakkal bántani valakit az pláne nem lesz beat.

2 éve

zsuzsy13

megüti a bátyját, ezt nem fogadta el nekem, why?

1 éve

kowalsky2
kowalsky2Plus

Egyrészt a beat azt jelenti (meg)verni, akár szószerint, akár átvitt értelemben, mint legyőzni (=defeat). Megütni az "hit" lenne.

Másrészt igaz, hogy a beat igének egyforma a múlt és a jelen ideje, azonban jelen idő E/3-ben ott kéne lennie az s-nek.

Megüti a bátyját = He hits his brother. Megveri a bátyját = He beats his brother.

1 éve

Ms.Bogi

Szép egy mondat!

1 éve

Harga
Harga

Ez egy szép mondat.

7 hónapja

vasvariistvan

A fivérét

8 hónapja