1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie macht die Lampe an."

"Sie macht die Lampe an."

Çeviri:O lambayı açıyor.

March 27, 2018

7 Yorum


herrtierarzt

Hocam bu nasıl bir cümledir.


medidasd

'Anmachen' fiili ayrılan fiildir "turn on","açmak" anlamına gelir. Ayrılan fiillerin cümle içinde kullanımında kelimenin başıdnaki 'an, auf, zu' gibi ekler ayrılarak sona getirilir.


humetin

Ich mache das Licht an.


humetin

anmachen = (umgangssprachlich) anschalten; einschalten

Lambayı yakıyor (ışığı açmak anlamında)


humetin

Mach die Lampe an =


ErhanGkmen

Açıyor ne alaka?


ErhanGkmen

O lambayı yapıyor yaptım :D

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.