"Bydlíme proti jejímu novému obchodu."

Translation:We live across from her new shop.

March 30, 2018

9 Comments
This discussion is locked.


strubkin

Across from —very strange for me.


BoneheadBass

"Across from" = "opposite." It is not an unusual construction in English.


Daku_

Slyším tam vchodu a ne obchodu


VladaFu
Mod

To ne, je tam obchodu, ale s nedostatčnou pauzou (bez důrazu). Slow audio to vyřeší.


VladaFu
Mod

If anything, then 'bchodu.


DarkWolverine18

Why not?We have lived/been living....? across = naproti not proti (against)


VladaFu
Mod

Proti can also mean across.

SSČ
proti předl. s 3. p. vyj.
1. směrování k tomu, kdo n. co je n. se pohybuje v opačném směru n. umístění na opačné straně, naproti 1: vykročili, stáli proti sobě; sedět proti dveřím; dům (stojící) proti nádraží; prohlížet brýle proti světlu
2. pohyb n. umístění opačné normálnímu směru (× po II 2): jít proti větru; hladit proti srsti
3. protiklad při srovnávání, ve srovnání s, na rozdíl od: je proti ní starý; proti včerejšku je tepleji
4. neshodu s někým, s něčím obvyklým: jednat proti někomu, něčí vůli, proti všem zvyklostem; proti (všemu) očekávání přijel přes, mimo všechno očekávání
5. nepřátelský, odmítavý postoj, odpor n. obranu před něčím nežádoucím: boj proti přesile; protestovat proti bezpráví; s vypuštěním jm., hovor. hlasovat proti (návrhu, usnesení ap.); je někdo proti?; důvody pro a proti
6. vazbu u sloves n. jmen: očkovat proti spále; brýle (chránící) proti slunci

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.