1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "On Wednesdays I drink wine."

"On Wednesdays I drink wine."

Çeviri:Ben çarşambaları şarap içerim.

April 20, 2014

35 Yorum


AbidinFeyy

Ben cumalari camiye giderim nasil derim


Cemilavci

I go to the mosque on Fridays.


thefenderguy

On Fridays i go to mosque


jzlcdh

Büyük harf "I" şart ve "the mosque" şart yani "On Fridays I go to the mosque."


SerkanZaim

I her zaman I olur.


PoncikUzayli123

"On Friday i go to mosque" dogrusu bu


Lovestoy

"On Fridays I go to the mosque" veya "I go to the mosque on Fridays"


MacitSerhat

Dil bir kültür meselesi, insan bir dil öğrenirken o dili konuşanların kültürünü de öğrenir, hatta kabullenedebilir. Bu bir tercih meselesi, niyetiniz önemli bence, buraya emek vermiş selcan hanım ve diğerleri insanlara faydalı olmaya çalışırken, böyle uçlarda düşüncelere takılmaya gerek yok. Belkide o an icin hic akıllarından geçmedi böyle şeyler, tabiki bende şarap yazmam istemem ama çokda üzerinde durmaya gerek yok bence. şarap yazınca şarap içmiş olmuyorum


Lovestoy

Gel de anlat aynı dine mensup olduğun kişilere :d


smvsfm

zamanlar neden cümlelerin başında kullanılıyor?


Orhanelik2

Genelde cümlenin sonuna gelir fakat zamana vurgu yapmak için başa alınır.Türkçe'de de vurgulamak için kelimeyi fiilin yanına getirdiğimiz gibi.(Ali tatile çıktı. / Tatile Ali çıktı)


brtgtrn

On wednesdays i cümlenin sonuna getirsek bir şey değişir mi ?


erdem96

Hayır.kuralli cümle haline gelir hatta.


sonterekeme

Din goygoyu var mı dedim? Varmış. Elçekin Allah aşkına. İyisini yapabiliyorsanız yapın goygoycular oraya gitsin burayı bulandırmayın.


enolYiit

I drink wine on wednesdays .

Çarşamba günleri şarap içerim .

Bu şekilde olsa daha dogru olmaz mı ?


vvsey

Why "çarşambaları"? Why not "çarşambalar"? None of my Turkish books say anything about this phenomenon.


SerayIk

Çarşambalar is plural noun, but 'çarşambaları' is accusative. this sentense must be accusative in turkish grammar.


Bernardorado9

wednesdays= çarşambalar

on wednesdays= çarşambaları / çarşamba günleri


eceokur

Aklıma "On Wednesdays we wear pink." repliği gelmedi değil.


NuviVine

On wednesdays neden sonda değil de başta?


ORKUNAKSU

Çarşambaları şarap içerim anlamını vermek için kurulan bu ingilizce cümlenin devrik olduğunu ya da Türkçe'den chicken translation yapıldığını düşünüyorum. Bunun yerine I dirink wine on wednesdays olması gerekirdi diye düşünmekteyim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar , belirtildiği şekil doğru ise de neden doğru olduğunu bu kullanımın olup olmadığıunı belirtebilirler mi ?


TheCrow...

Wine is fine but whiskey is quicker.


yigithanburak

On burada ne anlam katmış on açık diye biliyorum


ismail912039

On burada zaman edatıdır (da de) o günde olduğunu belli eder mesela on wedesday read çarşamba günü oku demektir


nazxcune

Boyle Cumleler kurarken günlerin basina on gelir


elcngldmr

Ya bazen ları,leri getiriyor sonuna bu yüzden, Bende; Ben çarşambaları şarap içerim. Yazdım ama kabul değil ne farkı var Çarşambaları çarşamba günleri


yasinnehir1

Neden şarap içiyo anlamadım


sabri481216

I go to the mosque om friday and everyday


dragotreis

Yıllardan beridir hep dikkatimi çeken birşey var İngilizce öğreniminde. Mutlaka şarap içiyoruz hepsinde.


wsx_qaz

bu seslendirme yavas cekimde resmen bayiltiyor,telaffuzu da hic anlasilir degil

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.