1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Biz ekmeğin yarısını yeriz."

"Biz ekmeğin yarısını yeriz."

Çeviri:We eat half of the bread.

April 20, 2014

7 Yorum


HalilERGEN

... the half of ... olabilir mi?

April 20, 2014

altunufuk

'the' benzersiz, tek olan şeyler için kullanılır. Halbuki, bir şeyin yarısı varsa, diğer yarısı da vardır. Dolayısıyla herhangi bir yarısından bahsedilmiş oluyor burada.

"I eat a half of the bread and you eat the other half." ya da

"I eat a half of the bread and you eat the rest." gibi.

Doğrudan 'the half' kullanımına makul bir örnek bulamadım çünkü dediğim gibi konuşmaya başlarken herhangi bir yarısından bahsedilir genelde, sonra ise belli olan o yarısı veya belli olmuş olan diğer yarısı için 'the half' ya da 'the other half' kullanılır.

August 6, 2014

fmulu

cevaplar sayesinde "the" anlamaya başladım teşekkürler

February 22, 2015

SIDDIK25

bread's half çok mu mantıksız ?

July 8, 2015

RufiYildiz

A half of neden olmuyor?

October 27, 2014

nur1212

"we eat half part bread." de doğru olmaz mı?

July 30, 2017

osmandede3

burada bilinen bir ekmekten bahsediliyorsa (the) olmalı; ama genel olarak herhangi bir ekmeğin yarısının yendiğinden bahsediliyorsa (the) ne alaka? Sorunun bu yönden iyi bir soru olmadığı kanaatindeyim.

February 16, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.