"Eğer belediye başkanı olsaydım, birçok araba alırdım."

Çeviri:Wenn ich Bürgermeister wäre, würde ich viele Autos kaufen.

8 ay önce

2 Yorum


AsabCako

"Wenn ich wäre Bürgermeister, würde ich viele Auto kaufen" bu neden yanlış

8 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Kelime sırası doğru değil.
"Wenn" bir yan cümle başlar.

https://www.colanguage.com/tr/almanca-yan-c%C3%BCmleler

"...
Temel cümle başta ise
Eğer cümle temel cümle ile başlıyorsa yan cümle virgülden sonra gelir. Temel cümle her zamanki gibi oluşturulur fakat yan cümlede çekimlenen fiil sona gider
...
Yan cümle başta ise
Bu durumlarda ise temel cümle, yan cümleden sonra gelen virgülden sonra yer alır ve temel cümle çekimli fiil ile başlar
..."

8 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.