1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen minimum işi yaparsın."

"Sen minimum işi yaparsın."

Çeviri:You do the minimum work.

April 20, 2014

62 Yorum


Fatihcrs

" you make the minimum work " neden olmuyor?


ersinturac

make ile do arasında şöyle bir fark var.

make: yoktan var edebileceğin bir şey yapmak anlamında kullanılır.

do ise; zaten olan bir işin yapılabilmesini ifade eder.


MacitSerhat

Evet neden olmuyor


Aliqli

Cunku work veya job kelimesi do fiili ile birlikte kullanilan bir kelimedir


RhymeRTRS

bence hiç yeterli bir açıklama değil. Neden 11 beğeni almış anlamış değilim. Böylemi yapıcaz yani sürekli , neden böyle çünkü kalıp neden böyle çünkü öyle. Niye sürekli neden diyoruz çünkü dualingonun bize öğrettiği şeylere ters düşen durumlar olduğu için. Ve buna bu öyle bu şöyle diye geçiştirilirse biz birşey öğrenemeyiz.


Aliqli

Bak dostum neden açıklama sana garip geldi bilmiyorum ama dilde nedensellik aranmaz. Bu ne demek açıklayayım sana. Sen neden yazı yazmak için kullandığın araca kalem diyorsun da başka bir şey demiyorsun mesela? Aynı mantık işte. Do ve make fiilleri çeviriden kaynaklı karşılaştırmalarda türkçede aynı karşılığı buluyor. İkisi de yapmak demek ama ingilizcenin dil kalıpları yüzünden ister istemez şunu çöyle demelisin bunu böyle demelisin zorunda kalıyor insan. Bazen kalıpları kabullenmelisin. ;)


AhmetKarak

Job neden olmadi


ozansims

"work" genel anlamda "iş" yani "herhangi bir eylem" anlamında kullanılmış, öte yandan "job" biraz daha mesleki bir anlam taşıyor. Tabii bu burada "job" kelimesinin kullanılmasını engelleyici bir unsur mudur bilemeyeceğim, moderatörlerin de yorumu gerek.


senasari

The koymamızda ki sebep ne ?


karaveli42

The koymazsan "minimum iş" koyarsan "minimum işi" olur.


queenzfeyza

YA SONUNDA 'THE' İÇİN YAPILMIŞ EN NET YORUM THNX


nsaneYim

job kabul edilmeli, başka bi soruda kabul edildiğini hatırlıyorum, kabul edilmeme sebebini açıklar mısınız?


serap786700

Neden the olmadan kabul etmiyor


HabibeKara45

Do' yu öğretmedi ki nasıl öğrenmediğim bir şeyi cevaplayabilirim ki.


bra31288

Neden the ya ihtiyac var ki ondan kaybettim


osmankorur

Belli bir işi belirtiyor bu yüzden the kullanmalıyız aksi halde minimum iş olurdu


ali683634

Do-does sadece olumsuz ve soru cümlelerinde kullanılıyor sanıyordum.neden olumlu cümlede kullanılmış?


BARIS_KARAMAN

Buradaki do yardımcı fiil değil, asıl fiildir ve yapmak anlamına gelir.


sezai.ozarslan

Bu cümle için the kullanmak zorunlu olmamalı diye düşünüyorum. Çünkü; "Sen işin en azını yaparsın" demiyor, "Sen minimum işi yaparsın" diyor. Yani hangi is olduğu belirsiz. Haksız mıyım? İngilizcem çok iyi değil. Deneyimli bir arkadaş bilgi verirse başkaları da faydalanabilir.


Bekir627629

Job bu tip anlamda yeteri sıklıkta kullanılıyor. Düzgün örnek şu olmalı diyerek kabul edilebilir.


AliYlmazAy

"You do the minimum work./Sen minumum işi yaparsın"!.... Tamam,"Geniş Zananda Ìstediği Ìçin... De "You make the minumum work"!... Yanlįş mı ki?...


refikozkiran

You do the minimum job neden kabul olmuyor?


Aulaires

U yazıyorum ve hala "you" diye zorluyor ve 2 yıldır bu problem var..


Ahmetguzel53

Çünkü resmi bir yazışmada U diye kullanamazsın. Arkadaşlar arasında kullanabilirsin. Uygulamada seni doğru şekilde alıştırmaya uğraşıyor haliyle


efe646474

Sonuncu soruydu yaaaaaa


alperen124798

İnternet mi daha iyi biliyo yoksa duolingo mu


selocan5117

neden job olmuyor


yksel671597

Dogru yazdigim halde kabul etmedi. Saçmalık


Kadriye658505

You dan sonra neden are kullanilmadi


redkit07040

the kelimesi gereksiz olmus bence


uur364830

The neden kullanilmis


enveryuce

Make neden olmadı? Cidden bazı şeyler çok saçma.


KaderTokat

Job ve work ayni anlamdalar job u tercih ettim.You do the minimum job Yine sacmaladiniz


KaderTokat

You do the minimum job


zey838186

job niye olmadi


Elif142483

"you do the minimum job" neden yanlış dedi


Glen35178

Make ve job kelimeleri neden olmuyor? Make=yapmak, job=iş demek değil mi?


ersumd1

You do the minimjm job neden kabul edilmedi? Job olmaz mi? Google translate bu sekidle cevirei...


Safarell

job neden olmuyor dogru kabul edilmeli ben boyle isin...


UmutTzn

You do minimum work yeterli açıklamak için the ya çok gerek yok.


Emre880773

You do the minimum job yazdım olmadı neden


MeryemCesu3

Duolingo nun verdiği cevabın aynısını yazıyorum. Kabul etmiyor.


Murat707838

Ne oluyor kardeşim doğru yazıyoruz ama sayfa ilerlemiyor ayıp oluyor


Murat707838

Ben yukaridaki aynısini yazdim


refikatakan

Do' ya ne ara geçti


niyagan

Sadece work yerine job yazdım olmadı


yeimbulut3

Do kalıbını daha öğrenmedik ki soruyorsunuz:(


AndRoMedA_TR

Ben komple "do" kullanımını anlamadım aslında. İlgili bir başlık var mıdır?


Alime2006

Job yazdım work olmalıymış.Amma ikiside iş manasında.


Motasiim

Gerçekten do bana ciddi gelmiyor bu yüzden cümleyi kurmakta zorlanıyorum tek başına do


GumbalI

The dan nefret ediyorum


ramsey325932

Zaten dogru yazdım. Niye kabul etmiyor


Hlyazylmaz

You do the minimum job? Neden olmuyor?


hebhub

"Do" sadece soruda ve olumsuz cümlelerde gelmiyor mu (olumlu cümlelerde yazmıyoruz diye biliyorum) burda neden var?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.