"Sie werden auch kalt gegessen."

Çeviri:Onlar soğuk da yenir.

April 8, 2018

6 Yorum
Tartışma kilitli.


_za_ra_

"onlar soguk da yenilir" , tercümesi dogru kabul edilmeli bence


sonofneptune

Ünlü ile bitenler "n" ile; örneğin, yemek -> yenmek okumak -> okunmak istemek -> istenmek Ünsüz ile bitenlerse "l" ile çekilir sormak -> sorulmak yapmak -> yapılmak takmak -> takılmak


enanasya

Yemek nasıl ünlü ile bitiyor, sormak nasıl ünsüz ile bitiyor anlamadım. Açıklayabilir misin? Yoksa,
İnce ünlüler (e,i,ö,ü) ile bitenler yemek Kalın ünlüler (a,ı,o,u) sormak
mı demek istedin? Ama öyle bir kural var mı bilemedim? Çünkü söndürmek- söndürülmek, budamak-budanmak dediğin kurala uymuyorlar!
23 Ocak 2024


SabineBergmann1

katılıyorum. Onlar soğuk da yenilir. - Sie werden auch kalt gegessen. Sonra yenilir = Dann wird gegessen. Bence yenmek ve yenilmek ikisi de "yemek"ten edilgen.


Doga968655

Onlar soğukta yenilir dogru olarak kabul edilmeli


Ergeva

YENİLİR DOĞRU.....OLMALI.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.