1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kim çocuklara inanır?"

"Kim çocuklara inanır?"

Çeviri:Who believes in the children?

April 21, 2014

27 Yorum


rebeka06

bu in, to, of vs. nin kullanımını açıklayan bir yer var mı?


Esenkaya20

Belive in somebody,something = birine, birşeye inanmak. Tıpkı wait for sb,sth nin birini beklemek olduğu gibi. Bazı fiiller edatlarla birlikte kullanılıyor bu da onlara bir örnek. benimde en çok takıldığım noktalardan biri bu, konu ile alakalı geniş bir çalışma yapıp tartışma bölümüne eklemeyi düşünüyorum


rebeka06

bence çok faydalı olur, şimdiden teşekkürler


mssoylu

sanırım bunlara phrasal verbs deniyor.


gamzeb_

Neden believe kelimesine s takisi gelmis ?


endermaxijunior

"Who" yu tekil düşün, konu da geniş zaman olunca... "s" kaçınılmaz oluyor...


evil.angel

"Who believes to the children?" neden olmuyor to/in farkı ne?? yeşillendirirseniz sevinirim.


Kutluturk

İn neden kullanılmış?


senerdem

takılı fiillere (phrasal verbs) bir bakmalısın: "believe in":(birine) inanmak, aynısı "trust" için de geçerli, dolardaki gibi: "in god we trust"


sertacozmutlu

Herhangi bir yanlışlık yok. Burada Who özne durumunda olduğu için do-does yardımcı fiillerini kullanamıyoruz. Do-does kullanamadığımız için de fiil s takısı almak zorunda.


senerdem

"kim çocuklara inanır?" bir soru cümlesi, bunun "who does believe in the children?" şeklinde çevrilmesi gerekmez mi?. ama böyle çevirince yanlış çıktı...

"who believes in the children" tanımlayıcı yardımcı cümle, az sayıdaki istisnai durumlar hariç, doğrudan soru cümlesi değil. yani şunun gibi: "we should learn who believes in the children" ama doğru cevap buymuş. Açıklayabilir misiniz??????

En azından "who does believe in the children?" da cevaplara eklenmeliymiş. lütfen bir gözden geçirin..


Selcen_Ozturk

hayır. Özne/Nesne ayrımı yapmalısınız:

  • who believes in the children? (çocuklara kim inanır) - burada who özne. yardımcı fiil gelmez.
  • who does the children believe? (çocuklar kime inanır) - burada who nesne. yardımcı fiil gelir (aslında whom olsa daha iyi ama anadili İngilizce olanlarda bile who kullanmak daha yaygın)
  • "who does believe in the children?": anlamsız

senerdem

"anlamsız mı?" diye garipsedim önce... soora bi düşündüm gerçekten öyleymiş:DD. önce benim bi gözden geçirmem gerekiyormuş. teşekkürler..


SelimTahaK

.Who kelimesinin cümlede olması, cümleyi soru cümlesi haline getirmez. .Yardımcı fiil özneden önce gelirse soru olur. .Çoğul olan bir kelimeden önce tekil yardımcı fiil varsa cümleye daha dikkatli bakmak gerekir. .Child tekil(çocuk), children çoğuldur(çocuklar). .Believe ve believe in, iki ayrı kullanımı var.


Tue_

https://forum.duolingo.com/comment/2317518 burada sadece believe iken, şimdi neden "believe in" ??

Anlam aynı


xoutoforderx

öznenin belli olmadığı cümlelerde do ya da does kullanmıyor muyuz


fatmaunver88-

Ozneyi soruyor dikkat


kurul_esra

to olması lazım değil mi the ne alaka


nurxmoleyen

the eklemedim kabul etti?


sarimsaklikrep

genis zaman sorularinda s takisi gelmez ki?


asiyekk1

Who believes children yazdım kabul etti


harruerro

Who believes? Kadir Believes.


AkmCanSude

"Who believes in children?" daha doğru bir çeviri olurdu, "the" takısı belirli çocuklar için daha yerinde bir kullanım olur.


AyhanSever

Niçin "belives to" değil


Blent675859

Neden "in the" deniyor


Nejatzden

neden in the children


Nejatzden

neden to children değilde in the children

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.