"Kim çocuklara inanır?"

Çeviri:Who believes in the children?

4 yıl önce

30 Yorum


rebeka06

bu in, to, of vs. nin kullanımını açıklayan bir yer var mı?

4 yıl önce

Esenkaya20

Belive in somebody,something = birine, birşeye inanmak. Tıpkı wait for sb,sth nin birini beklemek olduğu gibi. Bazı fiiller edatlarla birlikte kullanılıyor bu da onlara bir örnek. benimde en çok takıldığım noktalardan biri bu, konu ile alakalı geniş bir çalışma yapıp tartışma bölümüne eklemeyi düşünüyorum

4 yıl önce

rebeka06

bence çok faydalı olur, şimdiden teşekkürler

4 yıl önce

mssoylu

sanırım bunlara phrasal verbs deniyor.

4 yıl önce

gamzeb_

Neden believe kelimesine s takisi gelmis ?

3 yıl önce

endermaxijunior

"Who" yu tekil düşün, konu da geniş zaman olunca... "s" kaçınılmaz oluyor...

3 yıl önce

readness13

Soru da s takısı gelmez diye biliyorum

2 yıl önce

readness13

"Who cares"de aynı şekil neden onlara "s" geliyor soru değil mi?

2 yıl önce

M.alikcmn

çoğullarda s takası gelir

2 yıl önce

M.alikcmn

çünkü children (çocuklar) çoğul olduğu için

2 yıl önce

evil.angel

"Who believes to the children?" neden olmuyor to/in farkı ne?? yeşillendirirseniz sevinirim.

2 yıl önce

xoutoforderx

öznenin belli olmadığı cümlelerde do ya da does kullanmıyor muyuz

3 yıl önce

fatmaunver88-

Ozneyi soruyor dikkat

3 yıl önce

Kutluturk

İn neden kullanılmış?

2 yıl önce

senerdem
senerdem

takılı fiillere (phrasal verbs) bir bakmalısın: "believe in":(birine) inanmak, aynısı "trust" için de geçerli, dolardaki gibi: "in god we trust"

1 yıl önce

SERTAZMUTL

Herhangi bir yanlışlık yok. Burada Who özne durumunda olduğu için do-does yardımcı fiillerini kullanamıyoruz. Do-does kullanamadığımız için de fiil s takısı almak zorunda.

1 yıl önce

senerdem
senerdem

"kim çocuklara inanır?" bir soru cümlesi, bunun "who does believe in the children?" şeklinde çevrilmesi gerekmez mi?. ama böyle çevirince yanlış çıktı...

"who believes in the children" tanımlayıcı yardımcı cümle, az sayıdaki istisnai durumlar hariç, doğrudan soru cümlesi değil. yani şunun gibi: "we should learn who believes in the children" ama doğru cevap buymuş. Açıklayabilir misiniz??????

En azından "who does believe in the children?" da cevaplara eklenmeliymiş. lütfen bir gözden geçirin..

1 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. Özne/Nesne ayrımı yapmalısınız:

  • who believes in the children? (çocuklara kim inanır) - burada who özne. yardımcı fiil gelmez.
  • who does the children believe? (çocuklar kime inanır) - burada who nesne. yardımcı fiil gelir (aslında whom olsa daha iyi ama anadili İngilizce olanlarda bile who kullanmak daha yaygın)
  • "who does believe in the children?": anlamsız
1 yıl önce

senerdem
senerdem

"anlamsız mı?" diye garipsedim önce... soora bi düşündüm gerçekten öyleymiş:DD. önce benim bi gözden geçirmem gerekiyormuş. teşekkürler..

1 yıl önce

SelimTahaK

.Who kelimesinin cümlede olması, cümleyi soru cümlesi haline getirmez. .Yardımcı fiil özneden önce gelirse soru olur. .Çoğul olan bir kelimeden önce tekil yardımcı fiil varsa cümleye daha dikkatli bakmak gerekir. .Child tekil(çocuk), children çoğuldur(çocuklar). .Believe ve believe in, iki ayrı kullanımı var.

1 yıl önce

sarimsaklikrep

genis zaman sorularinda s takisi gelmez ki?

1 yıl önce

asiyekk1

Who believes children yazdım kabul etti

1 yıl önce

Harun571

Who believes? Kadir Believes.

11 ay önce

mercanada

hangi çocuklar olduğu belli mi ki "the" children olmuş. soru cümlelerinde geniş zaman da "do-does" olması gerekmiyor mu? bir de burda ki believe fiilinin "believe in" olarak kullanılacağını düşünmüyorum.

3 yıl önce

kurul_esra

to olması lazım değil mi the ne alaka

3 yıl önce

sukupakizi

Who believes the children? /children /or- a children? Da olabilir miydi?

2 yıl önce

dostname

Genis zamanda sorular s takisi olmaz. Burda yanlislij var sanirim

1 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

sorular -s takısı almaz diye bir kural yok. böyle ezberler hatalara yol açıyor. Yardımcı fiil olduğunda (mesela does) -s'i o alıyor diye düşünebiliriz, bu durumda ana fiil almaz. Ama burada yardımcı fiil kullanılmaz

1 yıl önce

nurxmoleyen

the eklemedim kabul etti?

1 yıl önce

serifenur2

cümledeki 'in' ne anlamı katıyor????

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.