"Kim çocuklara inanır?"

Çeviri:Who believes in the children?

April 21, 2014

22 Yorum


rebeka06

bu in, to, of vs. nin kullanımını açıklayan bir yer var mı?

April 21, 2014

Esenkaya20

Belive in somebody,something = birine, birşeye inanmak. Tıpkı wait for sb,sth nin birini beklemek olduğu gibi. Bazı fiiller edatlarla birlikte kullanılıyor bu da onlara bir örnek. benimde en çok takıldığım noktalardan biri bu, konu ile alakalı geniş bir çalışma yapıp tartışma bölümüne eklemeyi düşünüyorum

April 21, 2014

rebeka06

bence çok faydalı olur, şimdiden teşekkürler

April 21, 2014

mssoylu

sanırım bunlara phrasal verbs deniyor.

June 2, 2014

gamzeb_

Neden believe kelimesine s takisi gelmis ?

March 5, 2015

endermaxijunior

"Who" yu tekil düşün, konu da geniş zaman olunca... "s" kaçınılmaz oluyor...

April 17, 2015

evil.angel

"Who believes to the children?" neden olmuyor to/in farkı ne?? yeşillendirirseniz sevinirim.

September 22, 2016

Kutluturk

İn neden kullanılmış?

June 25, 2016

senerdem

takılı fiillere (phrasal verbs) bir bakmalısın: "believe in":(birine) inanmak, aynısı "trust" için de geçerli, dolardaki gibi: "in god we trust"

January 31, 2017

senerdem

"kim çocuklara inanır?" bir soru cümlesi, bunun "who does believe in the children?" şeklinde çevrilmesi gerekmez mi?. ama böyle çevirince yanlış çıktı...

"who believes in the children" tanımlayıcı yardımcı cümle, az sayıdaki istisnai durumlar hariç, doğrudan soru cümlesi değil. yani şunun gibi: "we should learn who believes in the children" ama doğru cevap buymuş. Açıklayabilir misiniz??????

En azından "who does believe in the children?" da cevaplara eklenmeliymiş. lütfen bir gözden geçirin..

January 31, 2017

Selcen_Ozturk

hayır. Özne/Nesne ayrımı yapmalısınız:

  • who believes in the children? (çocuklara kim inanır) - burada who özne. yardımcı fiil gelmez.
  • who does the children believe? (çocuklar kime inanır) - burada who nesne. yardımcı fiil gelir (aslında whom olsa daha iyi ama anadili İngilizce olanlarda bile who kullanmak daha yaygın)
  • "who does believe in the children?": anlamsız
February 5, 2017

senerdem

"anlamsız mı?" diye garipsedim önce... soora bi düşündüm gerçekten öyleymiş:DD. önce benim bi gözden geçirmem gerekiyormuş. teşekkürler..

February 5, 2017

xoutoforderx

öznenin belli olmadığı cümlelerde do ya da does kullanmıyor muyuz

November 17, 2014

fatmaunver88-

Ozneyi soruyor dikkat

January 11, 2015

kurul_esra

to olması lazım değil mi the ne alaka

September 12, 2015

SERTAZMUTL

Herhangi bir yanlışlık yok. Burada Who özne durumunda olduğu için do-does yardımcı fiillerini kullanamıyoruz. Do-does kullanamadığımız için de fiil s takısı almak zorunda.

December 18, 2016

nurxmoleyen

the eklemedim kabul etti?

January 4, 2017

SelimTahaK

.Who kelimesinin cümlede olması, cümleyi soru cümlesi haline getirmez. .Yardımcı fiil özneden önce gelirse soru olur. .Çoğul olan bir kelimeden önce tekil yardımcı fiil varsa cümleye daha dikkatli bakmak gerekir. .Child tekil(çocuk), children çoğuldur(çocuklar). .Believe ve believe in, iki ayrı kullanımı var.

February 23, 2017

sarimsaklikrep

genis zaman sorularinda s takisi gelmez ki?

April 5, 2017

asiyekk1

Who believes children yazdım kabul etti

September 24, 2017

Ha.run

Who believes? Kadir Believes.

December 2, 2017

AkmCanSude

"Who believes in children?" daha doğru bir çeviri olurdu, "the" takısı belirli çocuklar için daha yerinde bir kullanım olur.

February 28, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.