1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The birds eat bread."

"The birds eat bread."

Çeviri:Kuşlar ekmek yer.

April 21, 2014

37 Yorum


incikin_

The birds eat bread.=Kuşlar ekmek yer.

The bird eats bread.=Kuş ekmek yer.

The birds eat THE bread.=Kuşlar ekmeği yer. (Konuştuğum kişi hangi ekmeği kastettiğimi biliyor. Mesela çantamda ekmek taşıyordum, o ekmeği kastediyorum. Arkadaşım da bunu biliyor.

The birds eat breadS. (YANLIŞ çünkü "ekmek" İngilizcede tane ile sayılmayan (uncountable) isim olarak kabul ediliyor. Sayılamaz kabul edilen isimlere çoğul ek (-s) getiremiyoruz.

HAA NOT: (Bir DİLİM ekmek (=a SLICE of bread) ya da bir SOMUN ekmek (=a LOAF of bread) gibi bir ifade ile sayılabilir hale getiriyoruz.)

June 29, 2016

fidan885964

Ne güzel açıklamışsın çok teşekkürler

January 19, 2018

EbruEr4

Bu yorumu sevenler inşallah ingilizceden 100 alır

June 11, 2019

BuketBollu1

harika bir açiklama teşekkurler sayenizde çeliskiler yok oluyor

January 29, 2019

NuviVine

Peki sayılabilen bir şey olsaydı -s takısını getirirmiydik?

June 17, 2019

Deniz134234

Çok güzel anlatmışsın thank you

June 17, 2019

Aylin177397

Açıklama için teşekkürler baya iyiymiş

July 23, 2019

Baki689352

Eyw

October 18, 2019

AliEmreK.

The olunca noluyor olmayınca noluyor

April 12, 2015

mitahan

The belirtme durumu gibi bisey. Misal the book dedin. Ozel bir kitabi kastediyorsundur. Karsindaki hangi kitap oldugunu anlar.

October 26, 2015

duo223353

The olunca:

The birds eat the bread: Kuşlar ekmeği yer.

The olmayınca: The birds eat bread: Kuşlar ekmek yer.

August 10, 2018

bur.xu

bu geniş zamanlı bir cümle. ve geniş zamanda he/she/it lerde fiiller 's' takısı alırlar. fakat bu cümlede verilmemiş. istisna mı?

December 27, 2015

DieForYou13

The birds eat bread = They eat bread . Yanlış yapmadıysam böyle oluyor dostum he she it değil.

June 20, 2016

incikin_

Özne "the birds" yani "they" olduğu için geniş zamanda yüklem "-s" almamış. (They eat.)

Özne "the birds" yerine tekil "the bird" olsaydı geniş zamanda yüklem "-s" alacaktı. (It eats.)

June 29, 2016

NUR-ELA

Sonunda bir hayvan doğru bir şeyi yiyor

September 11, 2016

AsyaSu3

Bir ara kedi bira içer demişti Duolingo...

November 5, 2017

demirelifsude

ben bazen ben yazarken ''ı"yı küçük yazıyorum ve buna yanlışp diyor sizce neden?

September 21, 2014

bilgekaganyilmaz

İngilizcede küçük ı harfi yok, I=i.

September 26, 2014

jackdaniel24830

ingilizcede büyük ı veya iler sadece I olarak yazılı küçükte is i olarak yazılır mesela

I am a spider It is a...

February 2, 2015

mustafasay168873

Kolay

November 19, 2016

mertatc0

ekmek yerlerde olabilir dimi

March 18, 2016

Hilal.41

Kuşlar ekmek yerler olurmu?

March 29, 2016

SeneminYem

Bu arada sosyal icerik verelim Özellikle martilara ekmek simit atmayın ölmelerine sebep oluyoruz. Kursaklarina yapisiyormus deniz suyu ile birleşince

November 17, 2017

Ayenur945636

Ben buradan fazla bir şey öğrenilebileceğini sanmıyorum

August 15, 2018

defnedemet1

bu kadın anlasılır konussun lutfen

October 28, 2015

Selcen_Ozturk

telaffuzlar çok iyi, İngilizce böyle konuşuluyor, kulağınızın alışması lazım

November 12, 2015

isildur54

Kuşlar ekmekleri yer demek icin breads yazmk mi lazim bazen yazilmadan da ayni anlami veriyor apples ornegindeki gibi

May 28, 2016

incikin_

İngilizcede "ekmek" sayılamayan (uncountable" isimler arasında. Ekmeği -s takısıyla çoğul hale getiremiyoruz.

Ama demokrasilerde çare tükenmez:
"The birds eat bread crumbs"
(=Kuşlar ekmek kırıntılarını yer.)
diyebiliriz mesela...

July 7, 2016

meleknaz123282

Bence basitti

December 9, 2017

Yiit205888

Bu "The"yı nerede kullanırız ?

May 11, 2018

hayrlock

Ufak bir ayrıntıyı sormak istiyorum.

The birds EAT bread.

The birds EATS bread.

Buradaki ' eat neye göre 's takısı alır ?

October 9, 2018

Glnaz202661
May 8, 2019

Black_Pand1

Hadi canım

September 24, 2019

Black_Pand1

Hadi Canım

September 24, 2019

Baki689352

Lanet olsun hata yaptim son canimdi tum ilerleme gitti

October 18, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.