1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The birds eat bread."

"The birds eat bread."

Çeviri:Kuşlar ekmek yer.

April 21, 2014

68 Yorum


incikin_

The birds eat bread.=Kuşlar ekmek yer.

The bird eats bread.=Kuş ekmek yer.

The birds eat THE bread.=Kuşlar ekmeği yer. (Konuştuğum kişi hangi ekmeği kastettiğimi biliyor. Mesela çantamda ekmek taşıyordum, o ekmeği kastediyorum. Arkadaşım da bunu biliyor.

The birds eat breadS. (YANLIŞ çünkü "ekmek" İngilizcede tane ile sayılmayan (uncountable) isim olarak kabul ediliyor. Sayılamaz kabul edilen isimlere çoğul ek (-s) getiremiyoruz.

HAA NOT: (Bir DİLİM ekmek (=a SLICE of bread) ya da bir SOMUN ekmek (=a LOAF of bread) gibi bir ifade ile sayılabilir hale getiriyoruz.)


fidan885964

Ne güzel açıklamışsın çok teşekkürler


NuviVine

Peki sayılabilen bir şey olsaydı -s takısını getirirmiydik?


Deniz134234

Çok güzel anlatmışsın thank you


BuketBollu1

harika bir açiklama teşekkurler sayenizde çeliskiler yok oluyor


Aylin177397

Açıklama için teşekkürler baya iyiymiş


bluelollipoop

Çok Güzel açıklamışsın gramerini teşekkürler


Sena.7.

Peki başına "the" getirilmesinin sebebi nedir? Birds olmaz mı


elif436815

HARİKA ANLATMIŞSIN TEŞEKKÜRLER


AliEmreK.

The olunca noluyor olmayınca noluyor


mitahan

The belirtme durumu gibi bisey. Misal the book dedin. Ozel bir kitabi kastediyorsundur. Karsindaki hangi kitap oldugunu anlar.


duo223353

The olunca:

The birds eat the bread: Kuşlar ekmeği yer.

The olmayınca: The birds eat bread: Kuşlar ekmek yer.


incikin_

Özne "the birds" yani "they" olduğu için geniş zamanda yüklem "-s" almamış. (They eat.)

Özne "the birds" yerine tekil "the bird" olsaydı geniş zamanda yüklem "-s" alacaktı. (It eats.)


bur.xu

bu geniş zamanlı bir cümle. ve geniş zamanda he/she/it lerde fiiller 's' takısı alırlar. fakat bu cümlede verilmemiş. istisna mı?


DieForYou13

The birds eat bread = They eat bread . Yanlış yapmadıysam böyle oluyor dostum he she it değil.


demirelifsude

ben bazen ben yazarken ''ı"yı küçük yazıyorum ve buna yanlışp diyor sizce neden?


bilgekaganyilmaz

İngilizcede küçük ı harfi yok, I=i.


jackdaniel24830

ingilizcede büyük ı veya iler sadece I olarak yazılı küçükte is i olarak yazılır mesela

I am a spider It is a...


sreyyabilg

Küçük ı i yerine geçiyor.I büyük yazilinca ay yani ben oluyor.


-lalalalisa_m-

@demirelifsude ingilizcede küçük 'ı' bulunmaz 'i' vardır bumdam dolayı yanlış sayıyordur... Umarım yardımcı olmuşumdur <3


NUR-ELA

Sonunda bir hayvan doğru bir şeyi yiyor


AsyaSu3

Bir ara kedi bira içer demişti Duolingo...


Zynp.mk.zhr

Evet demisti ama sunun icin: İnsanlarin daha pekistirip eglenmesini ve ogrenmesi icin.Cunku bir sitesinde okudum


-lalalalisa_m-

@asyaSu3 aynen 'kediler süt ve bira içer' demişti bir ara şaşkınlığa uğrayıp saçma sapan şeyler yazıp o soruyı geçmiştim --,--


hayrlock

Ufak bir ayrıntıyı sormak istiyorum.

The birds EAT bread.

The birds EATS bread.

Buradaki ' eat neye göre 's takısı alır ?


_.-.QUEEN.-._

•GENİŞ ZAMANDA

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)

✓ÖRNEK: SHE EATS THE TOMATO

✓ WE EAT THE TOMATO


ggo_ncls_

III. Tekil Şahıs olunca (yani he she it) o zaman fiilin sonuna -s takısı gelir. Lakin I You We They bunlarda -s takısı gelmez. Bu bir dilbilgisi kuralı


sumeyye334092

Hep ayni sorular soruyorlar o kadar ki klavye bile ezberlemiş yazmama gerek yok


ElifKaya34251

Ya ben söylüyorum hemen böyle böyle olacak diyo


ElifKaya34251

Ya niye saćma konuşuyosunuz acabaaaa


defnedemet1

bu kadın anlasılır konussun lutfen


Selcen_Ozturk

telaffuzlar çok iyi, İngilizce böyle konuşuluyor, kulağınızın alışması lazım


mertatc0

ekmek yerlerde olabilir dimi


Hilal.41

Kuşlar ekmek yerler olurmu?


zerans

Söyleyin bu heriflere yanlış yapınca tükürmesin bunlar ne kadar kaba insanlar nezaketten hiç nasipdar olmamışlar


isildur54

Kuşlar ekmekleri yer demek icin breads yazmk mi lazim bazen yazilmadan da ayni anlami veriyor apples ornegindeki gibi


incikin_

İngilizcede "ekmek" sayılamayan (uncountable" isimler arasında. Ekmeği -s takısıyla çoğul hale getiremiyoruz.

Ama demokrasilerde çare tükenmez:
"The birds eat bread crumbs"
(=Kuşlar ekmek kırıntılarını yer.)
diyebiliriz mesela...


fatih472240

The yöneltmedir mesela the book dediğinizde 1 tek bu kitap dan bahsedersiniz book dediğinizde hangi kitap olduğu bilinmez


sudeyrk

''The'' ifadesi sadece tekil kelimelerin önüne koyulmaz mı?


Elif625029

) Ben daha İngilizceyi yeni öğreniyorum ve bu uygulamada ingilizceyi türkçeye çevirdiklerinde bazen saçma kelimeler oluşabiliyor ve oyüzden kafam karişbiliyor bazen.


ibram.

arkadaşlar yani burda s takısı gelmiş


SalmanMemm1

Sesi anlaşılmıyor


SeneminYem

Bu arada sosyal icerik verelim Özellikle martilara ekmek simit atmayın ölmelerine sebep oluyoruz. Kursaklarina yapisiyormus deniz suyu ile birleşince


EmCeyAltun

The yi we diye anladım


vraka1

ilk defa düzgün bişey yediler bunu kutlamalıyız arkadaşlar.


vraka1

ilk defa düzgün bir şey yediler bunu kutlamalıyız arkadaşlar :D


Yiit205888

Bu "The"yı nerede kullanırız ?


BarknTongu1

Beğenince lingotmu geliyor


Iceenur

Ben buradan fazla bir şey öğrenilebileceğini sanmıyorum


Sarp870468

yanlislikla devama bastim duolingo


Baki689352

Lanet olsun hata yaptim son canimdi tum ilerleme gitti


GlbnTuncel

"yerler"yazdim..kabul etmedi.Turkcede ozne cogul olunca "yerler "denebilir


MustafaNur662339

günlük düzenli ilginizce konuşarak pratik yapabileceğim biri var mı


gkdeniz339936

Biz simit atıyok :d


Ali8892

Kuşlar ekmek yer e yanlış diyor ya


Aya839043

পাখিরা কোথায় পাউরুটি লেন খুঁজে পেল


Bibimeeryem

Bu gün benim doğum günüm

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.