1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Jemy owoce."

"Jemy owoce."

Tłumaczenie:We eat fruit.

April 21, 2014

3 komentarze


PrzemysawC3

Bez s na koñcu przy liczbie mnogiej


buskes76

"fruit" to zarówno "owoc" (poprzedzony "a" - nieokreślony albo pierwszy raz wspomniany / lub poprzedzony "the" czyli wcześniej określony wśród rozmówców) i:"owoce" (NIGDY "a" w liczbie mnogiej jeśli nieokreślone albo pierwszy raz wspomniane), lub mogą być poprzedzone "the" jeśli wcześniej określone wśród rozmówców) , jak również "(danie ~ potrawa) z owoców" acz tu także NIGDY "a/the" !!!
Natomiast "fruits" oznacza wiele gatunków owoców !
Podobne sytuacje;
"Fish" to w j. en. zarówno l. poj. "Ryba" "a(/the) fish" jak i l. mnoga "Ryby" "(tu NIGDY a!) (ew; the) fish" ! A ponadto oznacza także "mięso ~ potrawę z ryby" ale wtedy NIGDY "A/THE" !!! A słówko "fishes" oznacza wiele gatunków ryb ! w j. pl. w przypadku dań ~ mięsa z ryby tak ogólnie też nie mamy innego określenia (podobnie jak dla mięsa z kurczaka też mówimy po prostu kurczak) w przeciwieństwie do innych rodzajów mies;
wołowina - beef /
cielęcina - veal /
wieprzowina - pork /
baranina - mutton /
jagnięcina - lamb / ...itp
To tak bardzo skrótowo, po więcej odsyłam do literatury np poprzez Google


KrzysztofSL

Dzieki za skrótowa odpowiedz

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij