https://www.duolingo.com/loganstpie1

How does this look so far.

Hallo ich heise Logan. Ich spiele gerne fusball. ich geniese auch deutsch zu lernen.

April 12, 2018

3 Comments


https://www.duolingo.com/Mia797420

Correct spelling (from a native speaker) :-): "Hallo, ich heiße Logan. Ich spiele gerne Fußball. Ich genieße es auch, Deutsch zu lernen."

The last sentence sounds a bit unusual. I guess you wanted to translate "enjoy" which in fact in a lot of contexts means "genießen" but you would not use this in German when talking about learning a language.

You could rather say: - "Ich lerne auch gerne Deutsch" / "Ich lerne auch sehr gerne Deutsch." - "Außerdem macht es mir Spaß, Deutsch zu lernen." - "Außerdem macht es mir großen Spaß..."

April 12, 2018
Learn German in just 5 minutes a day. For free.