1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben o çantayı aradım."

"Ben o çantayı aradım."

Çeviri:I looked for that bag.

April 21, 2014

15 Yorum


altugcyhn

"search" kullanabilir miyiz?


Selcen_Ozturk

evet. ama arada fark olduğunu bilin:

  • I looked for that bag / I searched for that bag: o çantayı aradım, yani mesela çanta kayıp onu arıyor

  • I searched that bag: çantanın içini aradım. Mesela kalem kayıp, çantada mı diye çantanın içini arıyor.


Selcen_Ozturk

İngilizcede çoğu fiili yanında bir edatla kullanılır, hatta bazen bu edat değişince anlam tamamen değişir ve bunları bu şekilde öğrenmek zorundasınız. mesela

  • look for something : bir şeyi aramak
  • look at something: bir şeye bakmak
  • look something: anlamsız

rza35

i searched that bag kabul görmüyor. For olmak zorunda mı burda?


Selcen_Ozturk

o zaman çanta nerede diye değil de çantanın içini aramış oluyorsunuz. ama burada yine de kabul olabilir sanıyorum


Eluvian_

Artık kabul ediliyor.


cnsucngiz

Neden "for" kullaniyor


AZZZEL1

Look for =aramak


kadircan12

For için bir açıklama yaparmisiniz?


AliEmreK.

"I searched of that bag" neden olmuyor?


Selcen_Ozturk

search of diye bir şey yok "search" fiil ise. (in search of ... : ... arayışında)

fiillerin yanındaki edatları fiillerle beraber öğrenin


abdulkadir581443

I called that bag neden olmadi?


TCAysenAkay

bunada cevap verin lütfen


SadiyeKaya

Looked for veya called aramak değil mi??

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.