1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "An individual is in the hous…

"An individual is in the house."

Tłumaczenie:Jakieś indywiduum jest w tym domu.

April 21, 2014

25 komentarzy


JanSkart

nie po polsku to jest. chcialbym wiedzieć co znaczy zwrot i czy jest praktyczny a nie dostać przykład nie praktycznego zdania.


WarsawWill

Prawdę mówiąc, to nie ma dużego sensu po angielsku.

Może znaczy po prostu że ktoś jest w domu ("individual" może znaczy osoba).

Być może znaczy, że w domu jest osobnik. Ale w tym przypadku mówimy inaczej, np. "We've got a real individual living with us at the moment", o coś takiego.


candy.duo

Myślę że powinno być to zmienione, indywidualista nijak nie pasuje, ma zabarwienie intelektualno-emocjonalne, a osobnik "jakiś" (bliżej nie określony)


WarsawWill

Indiwidialista to "individualist", inne niż "individual".


julaj3

I tak i tak jest dobrze


WarsawWill

Nigdy nie mówimy, że "An individual is in the house"

Czy to osobnik, możemy mówić, "He's quite an individual", albo być może, "We've got someone in the house who's a bit of an individual".

"Individual" też znaczy osoba, "The police arrested two individuals for shoplifting"


OperatorTrebusza

Dziwak jest w tym domu - proponuję dodać taką odpowiedź


Micha972837

Wystarczy zajrzeć do słownika. An individual - a single human being as distinct from a group.

example: "boat trips for parties and individuals" czyli dla grup i indywidualnych osób.

Individual nie zawsze musi być podejrzany, nie ma w j. angielskim negatywnego znaczenia.

We should treat every student as an individual.


Pawe976143

Orginał jest w domu też zalicza


MarcinChek

Skoro w podpowiedziach jest dziwak to dlaczego nie uznaje tej odpowiedzi ??


Kristine466318

Już będzie uznawać, dodałam.


SzGabriela

Ktoś wie co znaczy indywiduum?


Kristine466318

Niestety, dopóki nie zaczniemy używać nowej wersji kursu, musimy się pogodzić z istnieniem tego zdania. Nie jest w tej chwili możliwe usunięcie.

Indywiduum po polsku to jakaś pojedyncza istota, niekoniecznie człowiek, ale może być też człowiek zachowujący się w sposób powiedzmy nietypowy. Takie słowo istnieje w języku polskim, chociaż nie jest zbyt często używane.


SzGabriela

Nie fajny zwrot moim zdaniem :/. Trochę to brzmi jak ,,Jakiś potwór/ coś dziwnego/ nadprzyrodzona istota jest w domu. A tymczasem chodzi o oryginał, po prostu indywidualistę...


Kristine466318

Możesz sobie wyobrażać, co tylko przyjdzie ci do głowy. Nie możemy usunąć tego zdania z obecnej wersji kursu. Kropka, nic się nie da zrobić.


M5sI6

Zostaw, skoro zalicza, że "ktoś jest w domu", to jest dobre zdanie po polsku, jednak moje pytanie brzmi, a nieźle bym się chyba bawił, jak się uczyć polskiego w duo, bo u mnie takiej opcji nie ma, a Wy się bawicie...


Dominika959262

Jakiś OSOBNIK jest....


Kristine466318

"Osobnik" jest akceptowane.


Zosia2012S

Ta podpowiedź jest niepoprawna bo tam nie ma jakieś


br0d4
Mod
Plus

Przedimek "a/an" znaczy między innymi "jakiś". Poczytaj o przedimkach: https://forum.duolingo.com/comment/26408129 dział "Przedimki, określniki, kwantyfikatory".


Andrzej455

Przykład z czapy jakich wiele w tym kursie


PrzemysawK60667

Ile razy w życiu użyliście słowa indywidual? Naprawde jak tlumaczymy to nje mozna tego na batdziej polskie zdanie zamienic, niż to co jest...


Sebastian591000

Jakiś dziwak jest w domu,,,,,,, i jest ok wolę tak przetłumaczyć


The_Art

Zdanie zaczyna się od the.


jk35274

Nie - jakiś osobnik

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.