Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"On robi to po raz drugi."

Tłumaczenie:He does it a second time.

4 miesiące temu

5 komentarzy


judyta390049

Dlaczego nie "make"

2 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Ponieważ 3-ciej osobie l. pojedynczej należy użyć formy "makes". Odmiana:

Osoba Forma czasownika Uwagi
I make
you make l.pojedyncza
he makes
she makes
it makes
we make
you make l.mnoga
they make oni/one/te

Przy okazji warto sobie odpowiedzieć na pytanie, czemu prawidłowa odpowiedź to zarówno "does" jak i "makes". Otóż, w języku polskim - robić, to po prostu robić. W języku angielskim ten czasownik jest rozdzielony na 2 znaczenia:

  • "to make" - robić coś, czego efektem jest wykonanie jakiegoś obiektu, przedmiotu. Jeśli ktoś robi sobie kawę w kawiarce - użyje wyrażenia "I am making coffee". O koszykarce wyplatającej wiklinowe koszyki powiemy "She makes baskets". O stolarzu robiącym stół powiemy "He makes a table".

  • "to do" - wykonywać jakąś czynność. Jeśli ktoś wykonuje dziwne ruchy, można spytać "What are you doing?". Możemy wówczas otrzymać odpowiedź np. "I am doing press-ups" (Robię pompki). Gdy kogo innego spytamy "What do you do on evenings?" (Co robisz wieczorami), dowemy się "I walk my dog" (Wyprowadzam na spacer mojego psa).

Wyrazy te mają znacznie więcej znaczeń, ale tu już polecam sięgnięcie do słownika.

2 miesiące temu

Waldek770334

Dzieki za tak szczegółowe wyjaśnienia

1 tydzień temu

Iga521014

Dlaczego nie "do it" ?

4 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

W 3-ciej osobie l. pojedynczej należy użyć formy "does". Odmiana:

Osoba Forma czasownika Uwagi
I do
you do l.pojedyncza
he does
she does
it does
we do
you do l.mnoga
they do oni/one/te
3 miesiące temu