"Где это радио?"

Çeviri:Bu radyo nerede?

April 17, 2018

6 Yorum


OrhanbyStar

Çok saçma bir cümle " Bu " dediğin veya işaret ettiğin birşeyi zaten görüyorsundur. Nerede olduğunu soramazsın. "Burada ki " olmasın o?

April 17, 2018

Altruist_

Amaç, "bu"nun kullanımını öğretmek. Ve bunun gibi cümleler çok saçma, evet, kursun yaratıcılarından olarak ben de katılıyorum. Bunlar Duolingo'nun bize bizzat verdiği cümlelerdi, biz kendimiz oluşturmadık.

Ancak yine de bu cümle için mantıklı senaryolar var. Diyelim ki ben radyonun kendisini değil, resmini görüyorum. Ve baktığım resimde birden fazla radyo var, ben sana sadece bir radyoyu elimle işaret ederek bunun nerede olduğunu soruyorum. Bu gibi bir durumda cümle gayet de mantıklı oluyor, değil mi? :)

  • Ayrıca, "Buradaki radyo nerede?" (burada ki doğru bir kullanım değil) = "Где радио здесь?"
April 20, 2018

OrhanbyStar

Anladım cümleler kalıp ve hazır geliyor. Ama sonuçta biz konuşmanın hangi koşullar altında sorulduğunu bilemeyiz.

Bende şöyle bir sahne canlandırabilirim mesela Radyo kayıp ve ben aramaktayım diyorumki kendi kendime veya birisine " Nerede bu radyo " bu koşullarda bu cevapta doğru sayılması lazım.

Birde Rusça Mobil Uygulamaya ne zaman ekleniyor?

April 20, 2018

Altruist_

Aynen öyle, sizin verdiğiniz bağlam da gayet uygun. Ben de onu anlatmaya çalışıyorum :)

Rusça kursu, betadan çıktığında mobile de eklenir. Betadan çıkması içinse mevcut hataların kullanıcılar tarafından rapor edilmesi ve görevliler tarafından düzeltilmesi gerekiyor. Eğer görevliler kursa ilgisini keser, kullanıcılar rapor etmeye devam ederse hiçbir şekilde kurs betadan çıkamaz. İstatistiksel olarak gönderilen rapor sayısının 2 hafta boyunca kişi başına 2 veya 3 raporun altında kalabilmeli.

April 24, 2018

OrhanbyStar

Bu çok kötü oldu. Yani kursun beta dan çıkması için bir çok kişinin kursu bitirmesi gerekiyor ki, bütün aşamalarda geri bildirimler olsun.

Şöyle bir hesap yaparsak, bir kursu bitirmek 1 yıldan daha fazla sürüyor ve bu kurs Mobilde olmadığı için Pc den uygulamayı kullanan daha az olacağından bu süreç 2 yıla uzayacaktır. Bu çerçevede bakıldığında çok saçma görünüyor çünkü daha fazla geri dönüş için daha fazla kullanıcı gerekir ve buda Mobilde mümkün. Mobile adapte ettiğinizde geri dönüş ve betadan çıkarma işlemini hızlandırmış olursunuz.

Sizden ricamız kurstan ilginizi kesmemeniz. :)

April 24, 2018

OrhanbyStar

Merhaba, @Apostle_ sana nereden ulaşacağımı bilemediğim içi burada yazıyorum. Mobilde Gramer (info)butonu neden yok acaba . Betada olduğu için değildir umarım.

May 31, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.