Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Obecnie nie mamy wody."

Tłumaczenie:We currently do not have water.

4 lata temu

10 komentarzy


muad77

Actually też nie uznaje

3 lata temu

MarytkaB

Mimo iż actually oznacza aktualnie to nie używa się go do określania obecnego stanu rzeczy. Actually tlumaczy się bardziej jako "właściwie"

3 lata temu

bas55

Napisałam "We have no water now" i wyszło, że źle, ale już "We now have no water" jest ok. Czy to taka zasadnicza różnica?

3 lata temu

KarolAndrz

dlaczego tłumaczenie We currently haven't water jest złe? a we currently haven't got water jest już ok?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ przeczenia tworzymy z użyciem czasownika posiłkowego, mówimy We currently don't have water, tak samo jak zaprzeczeniem zdania I wash the dishes jest I don't wash the dishes.

A teraz zastanówmy się chwilę nad have got. Jednym ze znaczeń słowa get jest wejść w posiadanie. Have got jest zbudowane jak czasownik get w czasie Present Perfect i właśnie tak się zachowuje. Jest to logiczne, bo jeśli wejdziemy w posiadanie czegoś, to jest to równoznaczne z tym, że to mamy. W Present Perfect czasownikiem posiłkowym jest właśnie have, więc mamy We currently haven't got water, tak samo jak zaprzeczeniem zdania I have washed the dishes jest I haven't washed the dishes.

Mimo tego, że have got jest zbudowane jak czas Present Perfect, to w znaczeniu idiomatycznym jako synonim have jest traktowane jako konstrukcja w czasie teraźniejszym i łączy się z określeniami czasu charakterystycznymi dla Present Simple, a nie Present Perfect.

4 lata temu

Ksiadz27

Dlaczego "presently" jest źle? Jest to słowo oznaczające "obecnie" w American English

4 lata temu

ZygfrydQ

I don't have water at the moment powinno być dobrze

3 lata temu

MarytkaB

Tam yest my nie ja

3 lata temu

JuliaMrocz2

Dlaczego nie przyjmuje "any water"?

2 lata temu

TOMASZZ5

We have no water now - też powinno być ok a pisze, że użyłem złego słowa.

2 lata temu