Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I am against her."

Tłumaczenie:Jestem przeciwko niej.

4 lata temu

27 komentarzy


zy9i2o

Brzmi jak 'I am a gangster' xD

3 lata temu

HachikoChaan

Też tak usłyszałam. ;)

8 miesięcy temu

Hania794195

Ja też tak usłyszałam

5 miesięcy temu

Borys553197

Też tak uslyszałem :)

9 miesięcy temu

Pryxemek

Czemu nie moze byc "Jestem przeciwko jej" ?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Po przyimkach (np. przeciwko) używamy form nią/niej/niego/niemu/nim. Jej/ją/jego/jemu używamy wtedy, kiedy nie ma wcześniej przyimka, np. Nie ma (kogo? czego?) jej tutaj, ale Idziemy do (kogo? czego?) niej.

4 lata temu

janusz1956

...jednak język potoczny powinien być uznany, bo w j. polskim bardzo często używa się "jej" a nie "niej"

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

To nie jest język potoczny tylko błąd.

4 lata temu

Hania794195
5 miesięcy temu

janusz1956

?!

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie bardzo wiem co mam odpisać na taki argument, może po prostu powtórzę to, co napisałam wyżej. Oczywiście, że obie formy, i jej i niej, są używane w języku polskim, natomiast każdej z nich używamy w określonej sytuacji i nie stosujemy ich zamiennie. Użycie jej w tym konkretnym zdaniu jest błędem, ponieważ słowo przeciwko jest przyimkiem, a po przyimkach używamy formy niej.

I nie jest to mój wymysł http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9166

4 lata temu

Usayo
Usayo

,,przeciwko jej'' to nie jest żaden slang i nikt tak nie mówi no chyba że tylko ty, janusz1956

2 lata temu

ShokoSey

Nie wymądrzaj sie

3 lata temu

xmoniczkax.567

Ona się nie wymądrza, tylo odpowiada na pytania.

2 lata temu

GaaFaa

Bo na koncu zdania uzywa sie dluzszej formy zaimka

3 lata temu

Fidiasz

Proponuje przypomnieć sobie zasady deklinacji w jęz. polskim, zwłaszcza celownika i biernika. Potem sami rozważcie zasadność Waszych skarg.

3 lata temu

SiwaBudda

Zrozumiałam gangster :D

2 lata temu

Jakub_B

Brzmi jak "I am against it". Bardzo mylące.

1 rok temu

krwawy.hegemon

Czy poprawna powinna być odpowiedź: "Jestem wbrew niej"? Nie zalicza jako poprawnej

11 miesięcy temu

zuzu_1332

przejedźcie strzałką na dany wyraz i pokarze wam po polsku większość osób to zna♥

10 miesięcy temu

xbox360pl

gangster lol

2 lata temu

damajek

Też jestem gangsterem:)

1 rok temu

Mateusz637

czemu musi być przeciw a nie np.wbrew?

1 rok temu

janusz1956

może użycie "jej" jest nie stylistyczne ale prawidłowe bo zachowuje sens zdania

4 lata temu

Peronimus

Nie zachowuje sensu... "jej" może być użyte w wyrażeniach: jej bluzka, jej zdanie, nie ma jej ALE: stoję z NIĄ (a nie "ją"), na przeciwko NIEJ/ obok NIEJ (a nie "jej"), itd...

Oczywiście zdanie "Jestem przeciwko JEJ" nie ma sensu. Co więcej nie słyszałem żeby w mowie potocznej ktoś tak mówił.

3 lata temu

buskes76

Zdanie: "ty masz czerwone nosa bo wypiłeś dziś już 7 piwa i dlatego się tu bez sensu wymądrzywowujesz" także każdy polak zrozumie ale nie znaczy to że jest ono poprawne. Masz od Asi konkretnie wyjaśnienie i do tego link do PWN a zaśmiecasz tu miejsce wpisami że jesteś uparty jak beton

2 lata temu

buskes76

...oczywiście Polak z z wielkiej litery - sorki pisałem przez mikrofon i nie zauważyłem

2 lata temu

Powiązane dyskusje