1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin az kitabın var."

"Senin az kitabın var."

Çeviri:You have few books.

April 22, 2014

21 Yorum

Konu önem sırasına göre

falconblue

"You have a few books" büyük bir anlam kayması yaratır mı?

April 22, 2014

Selcen_Ozturk

anlam değişir evet. you have few books diyince kitapların "az" olması kastediliyor, vurgulanıyor. "a few" ise bir kaç demek, "senin bir kaç kitabın var" oluyor.

April 22, 2014

Yunus.Yaman

bu konuda çok zorlanıyorum..belirteçler hem zor hem karışık

January 18, 2015

TmyWmyStff

Eğer az burada few olarak geçiyorsa az kelimesinin altına little ve bit yerine few yazılmalı. Few yazacakken dur bir bakayım emin olayım diye yanlış yaptım.

October 1, 2015

AtomKarnca

"You have less books" yanlış dedi. "less" bir şey yeterince olmadığında kullanılıyor diye biliyorum.

March 7, 2015

zaferos

less - daha az anlamında kullanılıyor. Yani birşeyden daha az istiyorsan gibi.

For Example : I want to less soup. = Az çorba istiyorum.

February 11, 2016

alican.dem

you have little book niye olmadı ?

March 9, 2015

ersinturac

little sayılamayanlarda kullanılır.

August 21, 2016

mervekannn

verilen çeviride 'you have got few books.' cıktı books kitaplar anlamına geliyor, few orda çokluk anlamı mı katiyor acaba??

March 18, 2015

ersinturac

you have some books hatalı mıdır?

August 10, 2016

incikin_

"az" dediğimizde buradan "yetersiz görüyoruz" anlamı çıkıyor. "Some" bu anlamı vermiyor.

● You have SOME books. (Birkaç: olumlu anlamda da olabilir. Aaa ne güzel sende birkaç kitap var!)
● You have A FEW books. (Birkaç: iki-üç tane falan tane var. Olumlu/olumsuz diyemeyeceğim.)
● You have FEW books. (Az sayıda kitabın var. Hayal kırıklığına uğramış gibi. Umduğundan az sayıda.)

August 10, 2016

lemi172344

kitap ne zamandan beri''books''oldu

September 27, 2018

mesafeler

Yorumları hiç okumadan soru soranlar var.Sorduğunuz şeyleri zaten çok net olarak açıklamış bilen arkadaşlar. ,........... Okumaya üşenerek dil öğrenilmez ya okursun ya da öğrenemezsin.

January 28, 2019

akin.demirci

Bu sorunun "Senin birkaç kitabın var" veya "sen birka kitaba sahipsin" olarak çevrilmesi gerekmez miydi?

August 17, 2015

mutlubasaran

Little nicin kabul gormedi

July 9, 2016

sedat620808

Few= birkaç tane. anlamına grlmiyor mu? Az anlamıda çıkar ama yine de değişik geldi bana.

May 24, 2017

osmanakbiy

Uzerine basinca da little yada bit diyor. You have little books ..u kabul etmiyoru.

October 28, 2017

onur524815

You have little books olmazmi

March 1, 2018

VahidSuleymanov

you have a few books neden olmaz?

March 21, 2018

CemTuran

You have a bit book olmazmı?

December 11, 2018

Alev285288

Çeviri yanlış az değil blr kaç kitabın olmalıydı..zaten kelime alt bilgisi de a bit ve little

September 16, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.