1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin az kitabın var."

"Senin az kitabın var."

Çeviri:You have few books.

April 22, 2014

26 Yorum


TmyWmyStff

Eğer az burada few olarak geçiyorsa az kelimesinin altına little ve bit yerine few yazılmalı. Few yazacakken dur bir bakayım emin olayım diye yanlış yaptım.


falconblue

"You have a few books" büyük bir anlam kayması yaratır mı?


Selcen_Ozturk

anlam değişir evet. you have few books diyince kitapların "az" olması kastediliyor, vurgulanıyor. "a few" ise bir kaç demek, "senin bir kaç kitabın var" oluyor.


Yunus.Yaman

bu konuda çok zorlanıyorum..belirteçler hem zor hem karışık


alar707584

Few tek başına birkaç demek değil mi zaten Kastedilen anlamlara bakmak sacma bence zaten zor ogreniyoruz bir de ne kastettigine mi bakacaz


mesafeler

Yorumları hiç okumadan soru soranlar var.Sorduğunuz şeyleri zaten çok net olarak açıklamış bilen arkadaşlar. ,........... Okumaya üşenerek dil öğrenilmez ya okursun ya da öğrenemezsin.


AtomKarnca

"You have less books" yanlış dedi. "less" bir şey yeterince olmadığında kullanılıyor diye biliyorum.


zaferos

less - daha az anlamında kullanılıyor. Yani birşeyden daha az istiyorsan gibi.

For Example : I want to less soup. = Az çorba istiyorum.


alican.dem

you have little book niye olmadı ?


ersinturac

little sayılamayanlarda kullanılır.


Bilgen831561

O zaman neden kelimenin altında onu yazmışlar. Kendileri yanıltıyorlar.


mervekannn

verilen çeviride 'you have got few books.' cıktı books kitaplar anlamına geliyor, few orda çokluk anlamı mı katiyor acaba??


ersinturac

you have some books hatalı mıdır?


incikin_

"az" dediğimizde buradan "yetersiz görüyoruz" anlamı çıkıyor. "Some" bu anlamı vermiyor.

● You have SOME books. (Birkaç: olumlu anlamda da olabilir. Aaa ne güzel sende birkaç kitap var!)
● You have A FEW books. (Birkaç: iki-üç tane falan tane var. Olumlu/olumsuz diyemeyeceğim.)
● You have FEW books. (Az sayıda kitabın var. Hayal kırıklığına uğramış gibi. Umduğundan az sayıda.)


sedat620808

Few= birkaç tane. anlamına grlmiyor mu? Az anlamıda çıkar ama yine de değişik geldi bana.


akin.demirci

Bu sorunun "Senin birkaç kitabın var" veya "sen birka kitaba sahipsin" olarak çevrilmesi gerekmez miydi?


mutlubasaran

Little nicin kabul gormedi


osmanakbiy

Uzerine basinca da little yada bit diyor. You have little books ..u kabul etmiyoru.


onur524815

You have little books olmazmi


VahidSuleymanov

you have a few books neden olmaz?


lemi172344

kitap ne zamandan beri''books''oldu


CemTuran

You have a bit book olmazmı?


Alev285288

Çeviri yanlış az değil blr kaç kitabın olmalıydı..zaten kelime alt bilgisi de a bit ve little


SerpilYilm5

Cümlede az sözcüğünün üstünü tıkladıgımda little,bit var.Neden kabul edilmiyor,onlari oraya neden yazdınız


SerhatTun1

Soru anlaşılır değil. Şahsın az kitabı var, ana fikir bu, evet bunu anladık. Ancak "few" ve "a few" arasında bir seçim yapabilmemiz için bu azlığın yeterli olup olmadığı bilgisine sahip olmamız gerekir. YANİ YETMEYECEK KADAR AZ İSE "FEW" KULLANILIR. AZ AMA YETERLİ MİKTAR VAR İSE "A FEW". Ben bu bilgiyi bilmediğim ve Türkiye'de kitap okuma ortalaması üzerinden bir yordamaya gittiğim için "a few" dedim, yanlış çıktı. Teşekkür ederim.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.