"Senin az kitabın var."

Çeviri:You have few books.

4 yıl önce

21 Yorum


falconblue

"You have a few books" büyük bir anlam kayması yaratır mı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

anlam değişir evet. you have few books diyince kitapların "az" olması kastediliyor, vurgulanıyor. "a few" ise bir kaç demek, "senin bir kaç kitabın var" oluyor.

4 yıl önce

Yunus.Yaman

bu konuda çok zorlanıyorum..belirteçler hem zor hem karışık

3 yıl önce

VolkanSaylan

"few" ile birlikte "a" kullanmanın yanlış olacağını düşünüyorum. Nesneyi "birkaç" olarak belirttikten sonra üzerine bir de "bir" sıfatı sanırım yanlış olacaktır.

3 yıl önce

TmyWmyStff

Eğer az burada few olarak geçiyorsa az kelimesinin altına little ve bit yerine few yazılmalı. Few yazacakken dur bir bakayım emin olayım diye yanlış yaptım.

3 yıl önce

AtomKarnca

"You have less books" yanlış dedi. "less" bir şey yeterince olmadığında kullanılıyor diye biliyorum.

3 yıl önce

zaferos

less - daha az anlamında kullanılıyor. Yani birşeyden daha az istiyorsan gibi.

For Example : I want to less soup. = Az çorba istiyorum.

2 yıl önce

alican.dem

you have little book niye olmadı ?

3 yıl önce

ersinturac

little sayılamayanlarda kullanılır.

2 yıl önce

mervekannn

verilen çeviride 'you have got few books.' cıktı books kitaplar anlamına geliyor, few orda çokluk anlamı mı katiyor acaba??

3 yıl önce

akin.demirci

Bu sorunun "Senin birkaç kitabın var" veya "sen birka kitaba sahipsin" olarak çevrilmesi gerekmez miydi?

3 yıl önce

mutlubasaran

Little nicin kabul gormedi

2 yıl önce

ersinturac

you have some books hatalı mıdır?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"az" dediğimizde buradan "yetersiz görüyoruz" anlamı çıkıyor. "Some" bu anlamı vermiyor.

● You have SOME books. (Birkaç: olumlu anlamda da olabilir. Aaa ne güzel sende birkaç kitap var!)
● You have A FEW books. (Birkaç: iki-üç tane falan tane var. Olumlu/olumsuz diyemeyeceğim.)
● You have FEW books. (Az sayıda kitabın var. Hayal kırıklığına uğramış gibi. Umduğundan az sayıda.)

2 yıl önce

sedat620808

Few= birkaç tane. anlamına grlmiyor mu? Az anlamıda çıkar ama yine de değişik geldi bana.

1 yıl önce

osmanakbiy

Uzerine basinca da little yada bit diyor. You have little books ..u kabul etmiyoru.

1 yıl önce

onur524815

You have little books olmazmi

9 ay önce

VahidSuleymanov

you have a few books neden olmaz?

8 ay önce

lemi172344

kitap ne zamandan beri''books''oldu

2 ay önce

TeomanF.

A little niye degil

8 ay önce

ErdiTartar

Bence bu büyük bir anlam kaybı değil. Bizi PTE sınavına hazırlıyorsunuz heralde :-D

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.