1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben egzersiz yaparım."

"Ben egzersiz yaparım."

Çeviri:I exercise.

April 22, 2014

10 Yorum


Mr.Utkan

"I do exercises." ile "I exercise." doğru cevap olarak kabul edilirken "I do exercise." cümlesi doğru kabul edilmiyor. Bununla ilgili bir gramer kuralı veya kalıp mı var acaba?


-Ceren-_-

Bu kelimenin isim ve fiil formu vardır."exercise" kelimesini isim olarak kullanırsak "i do exercise" yanlış olur çünkü bu genel bir ifadedir ve genel ifadeler İngilizce'de çoğul kullanılır yani "i do exercises" demek gerekir. "exercise" kelimesini fiil olarak kabul edersek de "i exercise" dememiz gerekir zira iki fiil yan yana bu şekilde (i do exercise) gelemez.


sifidi

"I do exercise" veya genel olarak "I do+verb" çoğunlukla fiil üzerindeki vurguyu arttırmak için kullanılır. Örnek: Person A: You never exercise! Person B: Yes i do! I DO exercise. In fact I'm going to the gym right now.


Mr.Utkan

O halde "i do exercise" cümlesinin de doğru kabul edilmesi gerekmez mi?


sifidi

Tartışılır. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Türkçede cümle içindeki kelimeleri farkı şekillerde vurgulayarak cümleye bir çok değişik anlam verebiliriz. Hatta Türkçede vurgunun İngilizcedekinden çok daha geniş bir şekilde kullanıldığı kanısındayım. Ancak, burada robotun seslendirdiği vurgusuz "Ben egzersiz yaparım" cümlesini "I do exercise" şeklinde çevirmemizin doğru olmadığını ve bu yizden sizin önerdiğiniz cümlenin doğru seşenekler arasında içerilmediğini düşünüyorum.


brkplt1

"i do exercise" doğru kabul edilmeli.


smtkcbs

''I do exercise'' da kabul edilmeliydi.


menekshe

I do exercise= I exercise, bir fark yok, ne vurgu ne genel ifadedir falan yok. Aslinda, I do exercises = ben alistirmalar yapiyorum anlamina geliyor. Exercise ( spor anlaminda ) uncountable noun oluyor, o yuzden çogul olmaz. Kisaca, I do exercise kabul etmesi lazim


CanDemirci6

i exercise bir cevap ben spor yaparım diğeri ben idman yaparım!!!!!!!


Yuush.z80

"I do exercise" must be accepted

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.