1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bizim oldukça meşhur bir ism…

"Bizim oldukça meşhur bir ismimiz var."

Çeviri:We have a pretty famous name.

April 22, 2014

22 Yorum


AhmetVehbi

pretty nereden geldi ne anlam verdi anlamadım


saint341

Pretty : Tatlı/Sevimli ama aynı zamanda ""OLDUKÇA "" anlamına da geliyor.

QUITE/RATHER/FAIRLY/PRETTY : OLDUKÇA / EPEY Aralarındaki Farklar.

Öncelikle İngilizcede bunlara INTENSIFIERS :ANLAM PEKİŞTİRİCİLER deniliyor. Ve SIFATLARI yoğunluk vs. durumuna göre pekiştiriyorlar. Ve SIFATTAN ÖNCE yazılırlar.

İlk bilmemiz gereken bunların tam sıra (Günlük Kullanımdan » Resmiyete) ile yazılmış olmalarıdır.

https://forum.duolingo.com/comment/44533966


aoskdaosdkoas

a/an i pretty mi belirledi famous mı ?


aoskdaosdkoas

yani pretty olduğu için mi a oldu famous olduğu için mi

bu cümlede bir şey değiştirmez ama "pretty interesting name" olsaydı ne olacaktı mesela onu merak ediyorum


Selcen_Ozturk

kendinden hemen sonraki kelimeye bağlı, tamamen kulakla ilgili bir şey çünkü (ulama gibi) "a pretty interesting name" olacaktı tabii ki.


Lingosia

we have quite a famous name yanlış mı ?


saint341

QUITE/RATHER/FAIRLY/PRETTY : OLDUKÇA / EPEY Aralarındaki Farklar.

Öncelikle İngilizcede bunlara INTENSIFIERS :ANLAM PEKİŞTİRİCİLER deniliyor. Ve SIFATLARI yoğunluk vs. durumuna göre pekiştiriyorlar. Ve SIFATTAN ÖNCE yazılırlar.

İlk bilmemiz gereken bunların tam sıra (Günlük Kullanımdan » Resmiyete) ile yazılmış olmalarıdır.

https://forum.duolingo.com/comment/44533966


Murat-G

We have a quite famous name olacak.


Yamur48542

We have a quite popular name yazdım kabul etmedi neresi yanlış bu cümlenin ?


saint341

Popular :Popüler/Meşhur bir yerde/yörede etrafınca tanınan bilinen sevilen kişi ya da şeydir. Bu sıfatı insanları, yerleri veya şeyleri tanımlamak için kullanabiliriz. Birisi veya bir şey popülerse, bu birçok insanın ondan hoşlandığı anlamına gelir.

Famous : Ünlü/Meşhur/Tanınmış kişi ya da şeydir.

Örneğin; Etrafımda/mahallemde/sokağımda/okulumda POPULAR:popülerimdir. Ama bu duruma FAMOUS/MEŞHUR (Herkes tarafından bilinen tanınan) diyemeyiz. Meşhur olan NIKOLA TESLA / EINSTEIN / BILL GATES / STEVE JOBS / ELON MUSK / TARKAN / RIHANNA / OXFORD / HARVARD / HARRY POTTER / NASA vs.'dir.(Dünya çapında bilinen)

Ex:Mona Lisa is one of the most famous paintings in the world.
TR:Mona Lisa, dünyanın en ünlü resimlerinden biridir. - Sadece çevresi değil dünya çapında herkes MONA LISA 'yı bilir anlamındadır. ♥ Burada famous yerine popular dersek bir çok insanın bildiğinden ziyade sevdiğinden/hoşlandığından bahsettiğimiz anlaşılır.

BONUS : INFAMOUS / NOTORIOUS : Kötü şöhretli / Adı çıkmış / Rezil vs. demektir.

UNPOPULAR : Popüler olmayan / Rağbet görmemiş, tutulmamış vs. demektir.


Hira725476

Pretty sevimli degilmi? Ne alakasi var


saint341

Pretty : Tatlı/Sevimli ama aynı zamanda ""OLDUKÇA "" anlamına da geliyor.

QUITE/RATHER/FAIRLY/PRETTY : OLDUKÇA / EPEY Aralarındaki Farklar.

Öncelikle İngilizcede bunlara INTENSIFIERS :ANLAM PEKİŞTİRİCİLER deniliyor. Ve SIFATLARI yoğunluk vs. durumuna göre pekiştiriyorlar. Ve SIFATTAN ÖNCE yazılırlar.

İlk bilmemiz gereken bunların tam sıra (Günlük Kullanımdan » Resmiyete) ile yazılmış olmalarıdır.

https://forum.duolingo.com/comment/44533966


FerhatAkyz1

"We have a name pretty famous" kabul etmedi. Ancak name'in have' den sonra gelmesi gerekmez mi acaba


BeyzaHilal9

İsmin sıfatlarını isimden önce yazman gerektiği için

Yani sıfatlarla beraber tek bir isimmiş gib oluyor


frkanart

burada pretty zarf olarak kullanılıyor gibi a nın ondan sonra gelmesi gerekmiyor mu pretty sıfat olarak kullanılıp kullanılmadığını nasıl anlayabiliriz


saint341

Pretty'den sonra yine bir sıfat geliyorsa OLDUKÇA olarak çevirirsen çözüm olur. Örn : Pretty woman derse tatlı / sevimli kadın diye çeviririz. Ama ; Pretty famous vs. gibi iki sıfat birden varsa oldukça olarak çevirin.

QUITE/RATHER/FAIRLY/PRETTY : OLDUKÇA / EPEY Aralarındaki Farklar.

Öncelikle İngilizcede bunlara INTENSIFIERS :ANLAM PEKİŞTİRİCİLER deniliyor. Ve SIFATLARI yoğunluk vs. durumuna göre pekiştiriyorlar. Ve SIFATTAN ÖNCE yazılırlar.

İlk bilmemiz gereken bunların tam sıra (Günlük Kullanımdan » Resmiyete) ile yazılmış olmalarıdır.

https://forum.duolingo.com/comment/44533966


cagripnr

'we have such a famous name' olmaz mı


saint341

Such : Öyle / böyle anlamında kullanılıyor. Yani : Sizin çeviriniz ''Öyle ünlü bir ismimiz var ki ''',gibi oluyor.


mazlumakn1

bu uygyulamada konu ANLATIM KISMI ŞART BİR SÜREDEN SONRA SOĞUYORUZ LÜTFEN EKLEYİN SIKINTI YAŞUYORUZ


Hasan475193

"We have a very famous name "neden yanlış?


saint341

Sonrasında SIFAT geldiği için.

VERY : ÇOK Genellikle seviye belirlemek için kullanılır.

Sıfatlardan önce pekiştirme amaçlı kullanımlarda

QUITE/RATHER/FAIRLY/PRETTY : OLDUKÇA / EPEY Aralarındaki Farklar.

Öncelikle İngilizcede bunlara INTENSIFIERS :ANLAM PEKİŞTİRİCİLER deniliyor. Ve SIFATLARI yoğunluk vs. durumuna göre pekiştiriyorlar. Ve SIFATTAN ÖNCE yazılırlar.

İlk bilmemiz gereken bunların tam sıra (Günlük Kullanımdan » Resmiyete) ile yazılmış olmalarıdır.

https://forum.duolingo.com/comment/44533966

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.