1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Domates yiyor."

"Domates yiyor."

Çeviri:Er isst eine Tomate.

April 22, 2018

20 Yorum


AhmetFurka569105

Er isst tomate de olmasi gerekir


SteffiBookworm

Er/Sie/Es isst eine Tomate.
Er/Sie/Es isst Tomaten.

Almancada artikel gereklidir. Türk cümlede belirsiz bir nesne var. Bu yüzden Almancada belirsiz bir artikel kullanmak zorundayız.
Tekil: eril : ein dişil : eine nötr : ein Çoğul: artikel yok

comment/12996802


Efsun790189

Ama alıştırmaların içinde artikelsiz cümleler vermiş


humetin

"Türkçe cümlede belirsiz bir nesne var. "


SteffiBookworm

Teşekkürler, düzelttim :)


BraBarman

Er isst tomate olması gerekmiyomuydu


mikail_akbas

Türkçesinde sayı verilmemiş tamam. Peki 3 tane ya da 7 tane domates yiyorsa? Yani birden fazla olduğunu bilmiyorsak gene eine mi olur?


Retromolare

Artikelsiz de cümleler var alıştırmalarda. O yüzden bazı durumlarda kullanmak zorunlu değil gibi algıladım.


Fatih510910

"Er isst Tomate" olmalı


emrreunall

er isst tomate olmalı


Serdar309409

eine tomate neden oldu anlamış değilim.Gerçi ben es isst tomate yazdım çekinerek.


Ali816825

"Er/Sie isst tomate"olmalı.


AysenurA2

"Bir domates yiyor" olması lazım


Motasiim

Ama orda Er isst eine tomate yazmıyorki boşuna canımız gidiyor


YiitPolat6

Bunu bir türlü anlamış degilim ne zaman ein veya eine kullanmicaz ne zaman kullanıcağız sayılabilen sayılamayan olayı ne yardım?!


Merdan866800

Domates yiyor, bir domates yiyor değil. Neden yanlış diyorsunuz


Kazm550282

Yanlış soru ve cevabın kendisinde


Zeynep92512

Er isst Hahnchen:o tavuk yiyor doğru oluyor. Er isst Tomate, yazdığınızda yanlış diyor. Bence bu olmuyor arkadaşlar

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.