"Sen bir vejetaryensin."

Çeviri:Du bist ein Vegetarier.

April 26, 2018

8 Yorum
Tartışma kilitli.


Faruk1703

Yanlışlıkla (Du bist Vegetarier) yazdım kabul etti. (Ein) yazmam gerekmiyor muydu?


akulord

Neden bist var


isaKilikya

Çünkü "Sen bir vejetaryen-sin." Buradaki "-sin"i "bist" sağlıyor.

"sein" fiilinin çekimlerine buradan bakabilirsin -> https://www.duolingo.com/dictionary/German/sein/c297a6a44ba02eaed77f38ce109f3e43


cimbom1905.

Çünkü du ein vegetarian desen sen bir vejetaryen olur bist eklediğinde sen bir vejeteryansin olur


Baak549030

Neden einen değilde ein?


isaKilikya

Çünkü bir durumu belirtirken, yani "sein" fiilinin çekimlerinin kullanıldığı cümlelerde nesne Akkusativ olmaz, Nominativ olarak kalır.

Sein fiili çekimleri -> https://www.duolingo.com/dictionary/German/sein/c297a6a44ba02eaed77f38ce109f3e43


Baak549030

Lütfen biri cevap yazsın


zeynep.h.

Harf hatasından yanlış sayıyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.